Supersöndag

I skolan har jag lärt klasserna att de dagar som "Rektorns specialare" alltså två oberoende lektioner med samma klass under samma dag schemaläggs kallas supermåndag- tisdag, eller vad det nu är för dag. Nu före jul är det faktiskt bara 7E som har fått en superonsdag! I dag är det dock Supersöndag. Egentligen tror jag att det inte är så många som riktigt kan tänka sig in i problematiken och jag kommer inte heller till fullo att kunna beskriva hur denna söndag legat över mig den senaste månaden...
 
Helt kallt och krasst är det en fotbollsmatch, mot Gamlakarleby Bollklubb som med ett segerresultat för oss gör oss klara för Damernas Liga 2018. Ett minimikrav, men ack så viktigt om vi ska kunna vara ett representationslag för alla våra ägarföreningar enligt de planer som blivit tagna för givna av supportrar och sponsorer på senaste tid. "Bara att vinna" alltså... För fjärde gången i år... Men det ska nog gå!
Sofia Södergårdh har här förevigat hur det brukar se ut på Åland Uniteds hemmamatcher. Som ni ser ryms man nog på läktarna om man bara vill komma. Klockan 19.00 i dag alltså.
 
 
Lite bestyr i övrigt ger oss faktum att WHA är bokat för friidrott typ hela dagen, eller vad man nu sade då jag skulle boka in den här matchen. Efter många funderingar har jag kommit fram till att det ingalunda kan vara SFI finalerna, eftersom dessa var i går, utan något annat friidrottarrangemang som går i dag... Hoppas det inte är släggkastarnas landslagsläger eller nåt... Just därmed är jag högst ovetande om den faktiska situationen i WHAs inre, det vill säga cafét och konferensutrymmena.
 
Klockan 16.15 kommer Ålandstidningen, 16.45 Nya Åland och 17.15 Ålands Radio för att träffa Anna Signeul. Anna ska sedan 17.30 ha en träff med åländska flick- och ungdomsledare. Eftersom det där med att anmäla sig funkar betydligt bättre för ungdomar och barn än för vuxna har jag inte en susning hur många som kommer. Allt mellan 7 och 20 personer ser jag som möjligt på basen av spridd info som har nått mig vid sidan av de egentliga anmälningsproceduren. Jag vet inte var vi ska placera gänget eller om/vad vi ska bjuda på. Vi improviserar med Gerd och Åsa i cafét sedan då det blir dags.
Herr Landshövding skulle underhålla Anna under dagen och sedan ska jag hämta henne från Arken (hotelldelen hoppas jag) klockan 16... Jag torde känna igen henne. Har hon Pia också där ryms de nog båda i min Ford...
 
 
I samma svep som Anna inleder sin träff med flickledarna anländer förhoppningsvis domarna. Då har jag troligen hunnit pumpa bollar, städa upp efter IFKs ungdomsledare så att vi ryms in i omklädningsrummet, ifall WHA personal har funnits där och öppnat. Det samma gäller för övrigt själva WHA, då vi inte har nyckel dit... Vår klippa Linnéa tar hand om saker kring laget och jag kan springa fram och tillbaka. Klockan 18 är Bollkajsorna där och ska få utrustning. De här i dag är så rutinerade såg jag på namnlistan att de inte behöver så mycket instruktioner...
 
Min förhoppning är att jag ska hinna se en del av första halvlek från bänken. men sedan behöver jag löpa mot konstgräsplanen där 8 flicklag torde stå och vänta på att få gå in för presentation. På basen av de namnlistor jag just nu har skall där finnas 97 flickor och 22 ledare. I verkligheten tror jag de kommer att vara fler och jag väntar bara på alla samtal om vem som inte har fått sitt namn uppläst. Vikke är skadad så jag kommer att be henne förbereda planen med koner och sådant så grupperna vet var de ska stanna.
 
Det mest fascinerande med denna typs arrangemang som på basen av Edit är väldigt spännande och roliga för åtminstone de yngre flickorna är följdfrågorna av vuxna. "Hur har vi tänkt med barnens föräldrar?". Ja hur har vi tänkt? De är hjärtligt välkomna att betala inträdesbiljett för att se sitt barn gå in på WHA, eller till och med kombinera det med en fotbollsmatch! What´s the big deal? Sen har vi andra som undrar varför inte de är inbjudna... Jo, för att ni inte kom senast då ni var och för att vi har begränsat detta till våra ägarföreningars flicklag... Fler frågor? Jag hoppas det blir lyckat, att många ser hur många flickor vi har inom vårt paraply, medvetna om att minst 1/3 inte är på plats i kväll då det uppfattas så sent och framför allt att trippen och tilltugget räcker i cafét...
 
Andra halvlek och hela efterspelet hoppas jag sedan få uppleva som vanligt.
 
Edit är ännu klädd i enhörningsdräkt, fast hon nog inte ska ha den i kväll tycker hon. Tur. Min son informerar mig att läget är under kontroll och att jag kan sluta hispa... Han varken vet om eller menar det jag just skrivit , utan han mest menar sig själv... Fru Kickan mår illa...
 
Nej, det blir inga förhör rättade i dag heller... Månne jag ens hinner hem till Parlamentet? Knappast...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0