Sovit vid köksbord, varit målvakt och ONS har förlorat

Det var värst va folk läser då man skriver om politik. Jag läste igenom texten om Britt och hybridgräset igen och kan bekräfta att just så där tycker jag faktiskt. Mat-Inger hade också läst såg vi. Snart ska vi ta en bild då vi äter med mössor på huvudet och skicka till henne. Bara hon inte blir ledsen, för det är ju inte meningen...
 
I natt då jag satt och smed planer, samt väntade hem Rufus tyckte Linda det skulle passa bra med lite skype. Jag flyttade mig till köket och vi pratade på en stund, eller i många repriser då det lite slog av och på... Jag har dock inget starkt minne att ha avslutat samtalet. Däremot vet jag att jag vaknade sittande vid köksbordet klockan 4.30. Linda, om jag somnade medan vi pratade ber jag jättemycket om ursäkt... Jag måste liksom ha varit rätt trött...
 
Dagen har sedan gått åt till diverse grejer som dels siktar in sig på att jag ska kunna vara ledig då Blobben kommer, dels att Åland United ska kunna fungera i framtiden. På träningen i dag utsåg Maiju mig till målvakt, då Ann-Sofie spelade match med B-flickorna. Jag var keeper för "gamla laget", alltså de äldre spelarna som alltid dagen innan match spelar 4v4 mot de yngre. Efter tre omgångar ledde mitt lag med 4-3. Pille, som då hade gjort sina egna matcher klart aspirerade på att ta över som målvakt. Eftersom det faktiskt kan hända att hon hamnar att spela, ifall både Marjukka och Ann-Sofie skulle få mul- och klövsjukan eller nåt kunde ett målvaktsbyte motiveras... De gamla fullständigt krossades i de två sista omgångarna. 4-8 tror jag det blev... Där ser man vad ett enda spelarbyte betyder... Pille hävdade högljutt att det märktes att hon inte var på planen och skötte försvarsspelet. Jag säger ingenting, bara pekar på fakta. Vi ledde då jag blev utbytt!!!
 
Kjelle visade dessutom öppet sin besvikelse då han inte fanns med i varken startelvan eller ens som avbytare i morgondagens match. Han poängterade faktiskt helt riktigt att han inte fått spela en enda A-lagsmatch på hela säsongen. Maiju skrev sedan ner honom som avbytare och gav ett halvt löfte om att vi ska se om det skulle finnas utrymme på slutet i morgon. Det vore nåt det Kjelle. Själv har jag aldrig heller spelat i Damernas Liga, så det vore en debut att minnas, för alla!
Trots att det vi minns från den här matchen är en asdålig första halvlek och en riktigt stark andra, ett 2-2 resultat och första gången vi hörde Samuel använda F ordet har jag sympatiska känslor för JyPK just nu. De slog nämligen precis för en stund sedan ONS med 2-1 och gjorde så att vi kan säkra ligaplatsen genom att vinna i morgon. Jag vet inte hur många tyckare som har sågat JyPK av olika anledningar före, i början och nu också mot slutet av säsongen. Först var de för dåliga, sen spelade de destruktiv fotboll och nu på slutet skulle de bara lattja och skicka hem utlänningarna för att spara pengar sades det. Ja, inte vet jag men Lavijde Begolli och Gentjana Rochi gjorde lagets mål i dag precis som de brukar. Så att så mycket för den floppen och vad man nu kallat dem då man hoppats att det ska gå på tok. Nästa år satsar de helt säkert på övre slutserien och då får vi se hurudan bas de har. Jo förresten, det spelas en övre och en nedre slutserie nästa år precis som i år. Ska nåt ändras sker det tidigast från och med säsongen 2019, precis som med cupen.
 
 
Jo jag vet att det är herrarnas cupfinal i dag!
Edit hade fått pengar av sin Mommo (Röd Bettan) och fick välja själv vad som skulle köpas. Hon valde... En enhörning...
 
 
All lycka till B-flickorna i dag och även till IFKs damer. Våra 02/03 flickor hade spelat 3-3 borta fick jag höra. 04orna spelar i morgon. I morgon är Herr Landshövding och sedan jag värdar för Anna Signeul... Maiju trodde att det var hon som var värdinna så vi har nu två olika dagsscheman att lägga på varandra. Mitt schema innehåller tre pressträffar och en föreläsning för ungdomsledare, så det känns som om den får väga lite mera, precis som jag själv om vi skulle tävla med Maiju i kroppsvikt... Jodå, jag har promenerat! Dessutom var jag ju målvakt så länge vi ledde...

Kommentarer
Postat av: B-O

Och så finns det ju ytterligare ett till åländskt flicklag i seriespel. IFK Mariehamn F04/05 spelar också match i Upplandsserien under söndagen, lycka till även till dem! 🙂

Svar: Jättebra. De har inte varit i så mycket kontakt med mig personligen att jag hunnit följa dem så som jag gör med de lagen som oftare hör av sig! Men absolut! Lycka till och så ses vi på kvällen!
enligtvirta.blogg.se

2017-09-23 @ 17:05:23
Postat av: Mat -Inger

Jag väntar på bilder från er alla.

Svar: Vi får fixa!
enligtvirta.blogg.se

2017-09-23 @ 17:29:44
Postat av: B-O

IFK-flickorna går även bra att följa på deras hemsida:
http://fotboll.ifkmariehamn.com/joukkueet/4080

Hur som helst en aktiv helg för åländsk dam- och flickfotboll. Matcher för alla sex lag som deltar i (inter)nationellt seriespel plus då morgondagens presentation för alla flicklag. Kul!

Svar: Absolut!
enligtvirta.blogg.se

2017-09-23 @ 18:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0