Lite småbråttom igen

Torsdag eftermiddag innebär alltid liten småbrådska, trots att jag nu tynger in en text också. Det är traditionellt Edits fotbollsträningsdag och jag förutsätts avsluta jobbet, handla, hämta Edit och Pärla (självpåtaget eftersom det funkar bäst så), laga mat samt se till att Edit och Sigrid kommer till träningen. Där har man nu tagit bort sopisarna så det finns inget att luta mot då diverse människor kommer och ska prata medan träningen är i gång.
 
Just nu är det lite hektiskt med tanke på söndagen faktiskt. Säsongens sista poolspel för flickor ska spelas, denna gång ordnar IFK och vi ska släppas in på självaste konstgräsplanen på WHA. Projektet med Åland United F07-10 som började så bra och lovande har nu blivit ett måsteprojekt. Jag tror fortfarande att flickorna vill spela och att de flesta är positivt inställda. Första gången laget samlades var de 12 flickor. Nu har jag fått ihop 6 stycken till söndagen... Inte heller någon coach finns att få då A-laget blir lediga efter lördagsmorgonens träning, alla lokala A-lagsspelare ska spela för IFKs B-flickor och ÅU F04 har match och därmed är Bri upptagen. Tydligen spelar F02/03 också eftersom inte Pille heller tydligen kan coacha... Finns det någon där ute som känner för att komma och växla lite byten får man gärna anmäla sig. Visst kan jag om ingen annan gör det, men hela grejen vinner nog på om jag inte tar det. Jag är dessutom Pappa till Edit som spelar för IFK, så för hennes skull är det säkert också roligare om jag inte coachar motståndaren i just denna turnering... Nåja. Vi lär få låna lite från just IFK, eller JIK kanske... Det jag mest funderar är dock vart hälften av flickorna har hamnat under sommaren...
Här är de som dök upp till det första poolspelet i maj. Nu är det hälften kvar... Vet någon vad som har hänt, eller har det hänt fel saker från vår sida?
 
 
Jepp japp. Ligaprogrammet orkar fortfarande engagera folk. Det mest spännande är att alla är överens om att programmet är skit, men alla har också helt olika orsaker samt lösningsmodeller. Det är klart att idén om att inte spela liga under augustimånad var en liten miss, speciellt med tanke på att U19 landslaget inte kom med i EM som det varit tänkt. Å andra sidan blev det till en cupmånad och om man bara lite hade planerat, så som till exempel vi, fick man en fullvärdig månad med match nästan varje helg.
 
Klagorösterna vill ha fler matcher, samtidigt som de vill ha längre säsong, som dessutom inte får börja tidigare eller sluta senare på samma gång som matcherna måste gå i helgerna och även cupen skall ges betydelse. Man vill inte ha övre och nedre slutserie och defintivt inte matcher utan betydelse... Jag undrar vilka lag som just nu spelar "betydelselösa matcher" i våra slutserier för tillfället. JyPK har säkrat ligaplatsen, Pallokissat och Ilves ligger i praktiken utan räckhåll för medalj, GBK har fallit tyvärr... På vilket sätt hade dessa lag haft mer betydelsefulla matcher utan dessa slutserier? Hade det inte liksom varit precis samma sak? Jag bara undrar...
 
På tal om GBK vill jag förresten även denna väg tacka Ellen, Micko och gänget för 1-1 i går kväll... Tack ska ni ha. Nu är det upp till oss att fixa resten, bland annat genom att slå er på WHA om en par veckor...
En sak till som ju kan hända när som helst, men ändå knappast när det är planerat är ju detta... Alltså att Blobben föds. Först trodde jag att det var jag på bilden, men sen såg jag klänningen... Dessutom sade faktiskt Karring i går i radion att han tror att jag har magrat. Pigg tyckte han att jag var i alla fall...
 
 
Som sagt. Blobben kan komma när man minst väntar det... Jag har ingen som helst beredskap här i skolan, eller gällande ÅU arrangemang. Det blir att improvisera då det händer. Då Edit skulle födas ringde jag Vicerektor Jarmo och sedan Robban Coach... Få se vem som ska få första meddelandet denna gång... Det beror helt på när, hur och var det händer... Kanske det blir 8A, Rektor Granberg, Gurkan, Herr Landshövding, Anna Signeul... Vi vet inte och så är det... Morjens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0