Liberal eller naiv?

Min kollega, låt oss kalla honom "Nye Kollegan L", sade i dag att han tycker jag är väldigt liberal i mina tankegångar. Vi diskuterade folk i allmänhet och jag uttryckte mig som att väldigt många tänker på så olika sätt och att det blir lite körigt att få dessa sätt att bilda en fungerande helhet. Nye kollegan L ansåg alltså att jag var väldigt öppen i mitt sinne. Han tycker i långt som jag, men han går gärna hela vägen och säger att det finns så många i olika ledande ställningar som helt enkelt är stendumma! Ja, vad kan jag säga... Så tänker han! Visst gör jag det också, men jag håller mig lite för att säga det så där rakt ut...
 
Vi kan ta aktuella politiska frågor. De flesta kan lösas, eller åtminstone diskuteras mer relevant om personerna som tycker vet vad som gäller och vad de över huvudtaget kan tycka till om. Vi kan ta fenomenet flick- och damfotboll, ingen skillnad om det gäller hela landet, eller lokalt på Åland. Stor okunskap, men förvissning om motsatsen, råder som grund för de flesta uttalanden. Jag hoppas att ett pedagogiskt ingripande reder ut framtiden för Åland United och att det sedan räcker med att jag, eller personen som jobbar med det jag gör nu, regelbundet kontaktar och uppdaterar de lite mer upplysta människorna i våra ägarföreningar och även folk i övrigt. Min vän, mannen från FBF hade även i går upplyst klubbarna i Damernas Liga om självklarheter, som vad det verkar inte varit självklara. Är jag naiv, eller andra dumma? Eller är det jag som är för dum för att förstå var det svåra ligger i saker?
Jag vet inte varför, men det kändes som att en bild på Påven som uppvaktas av Bayern München passar bra in här... Påven själv är säkert nöjd, då tröjan som FC Bayern ger honom bär samma färger som hans eget favoritlag San Lorenzo från Argentina bär... Påven är i ett ständigt tillstånd av lidande för klubben har han sagt. Den mannen vet vad livet är, fast han inte har gjort fem barn som jag...
 
 
En lektion till i dag blir det. 7E visade sig vara i skogen, så jag hann med lite administration. Hade gärna skickat ut lite grejer till Damernas Liga rf också, men Minttu har tydligen inte blivit klar med papperen ännu. Förhoppningsvis hinner jag före fyratiden... 8A avslutar som vanligt veckan. I dag ska de ha förhör på saker och mojänger från 1800-talet. En mor har uttalat sig om förträffligheten i mitt upplägg gällande detta. Hon har rätt i att det inte är ett optimalt sätt för eleverna att lära sig om den tekniska utvecklingen under 1800-talet. Det hon däremot inte greppar är det spel jag för då det gäller att coacha fram helhetskunskaper hos eleverna... Kan det gå fel? Jadå... Kan det gå rätt? Jadå... Vet vi om det inom tre år? Knappast hon, knappast eleven själv, troligen jag... Visar det sig då vara dåligt, vad har vi förlorat? Absolut ingenting som inte går att ta igen och i mitt fall har vi vunnit ett sätt som inte funkar. Det enda sättet att utvärdera är ju att testa... Hur tror ni glödlampan kom till? Aj jo, det är ju en av de där grejerna från 1800-talet det...
 
Igen hoppas jag på en vanlig vit heterosexuell medelålders fredag, tillsammans med Edit och kanske Fru Kickan om hon inte sover och troligen inte Rufus, som väl är för upptagen för sådant. Fångarna på Fortet är något Edit absolut kräver och sedan skulle det komma en film som Kollegan K rekommenderar. Som ni märker gör jag mitt bästa för att använda småborgerliga möjligheter till småborgerlighet... Nästa vecka blir förberedelse för match och storhappening med Anna Signeul och flicklagspresentation... På söndag ska jag riva biljetter eller stå med nån löjlig väst och hålla åskådare borta från ingångarna på IFK Mariehamns hemmamatch. Detta ingår i projektet att vara pappa till en IFKare. Jag har ju sålt korv på motsvarande matcher förut. Det var också som pappa. Då till en simmare...
 
Pappaledighet har jag nu ansökt om med grunddatumen 3-18/10... Sker nåt före det korrigeras dessa har man lovat. På min fråga om någon i Åland United kan tänka sig att sköta mina uppgifter under den samma tiden har jag belönats med ett svar bestående av total och fullständigt bedövande tystnad...
 
Eftersom det tydligen är något serverfel över hela Skandinavien eller världen eller nåt ser ni inte bilden av ÅUs F04or som äter korv... Synd. Jag hoppas de flickorna kommer att ha ett bra och fungerande lag att spela i nästa år och att de framför allt kommer att få ingå i en långsiktig struktur som med tiden för dem mot åtminstone tre olika damlag här hemma på Åland....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0