Det spelas ju fotboll trots allt, eller vad då "trots allt"...

Jag hamnade lite in i min egen bubbla i går. Inte kan jag säga att allt är kristallklart ännu heller. Morgonkaffet, som jag lärt mig dimensionera enligt mina mått och min egen konsumtion blev helt snett i dag då Fru Kickan, mitt i allt, helt ur busken även hon skulle ha kaffe i dag, mitt i alltihopa. Sen stängde hon kokaren också och där fick jag en par droppar som inte helt hade kallnat... Fru Kickan tycker som vanligt inte att det är det minsta konstigt. Hon dricker kaffe då hon känner för det och stänger av precis vilken maskin hon vill när hon vill. Jag har väl inte så mycket att säga till det då jag har svurit på att älska henne i nöd och lust, eller vad det nu var jag lovade där i Mariehamns kyrka den där matchfria helgen i början av juni 2010...
 
Jag är som sagt inte helt på banan ännu gällande hur jag syr ihop skolan, men i morgon på morgonen har jag nog en plan som jag kommer att följa. Hela natten har jag drömt om, ja inte direkt om fotboll, men om folk i anslutning till den. I en av mina drömmar hade en av våra spelare skrivit ett brev där hon anklagade Åland United för att vara en "skit klubb" och räknade upp massvis med saker som borde åtgärdas, inklusive bland annat att det fläckiga badkaret i hennes lägenhet måste tvättas. Då jag vaknade slog mig tanken att ingen har svarat på min fråga ifall jag kunde räkna med pappaledighet även härifrån och sedan somnade jag om och samma dröm fortsatte, men då stod jag och städade ett badrum medan spelarna turvis kom in för att borsta tänderna. Förlåt Lillemor, jag vet att detta är helt utanför mitt område, men jag kan inte styra mina drömmar....
 
Då jag vaknade till den riktiga världen såg jag att jag fått en fråga om jag ska och titta på våra 02-03 flickor i dag... Det borde jag och det vill jag. Men det kommer jag inte att få till. Vi ska simma med Edit och sen ska jag till den där herrmatchen och iklä mig en fånig väst, igen för Edits skull... Edit själv tycker det låter jättefestligt att just jag ska gå omkring som en rastvakt på en match för farbröder... "Tänk om nån känner igen dig" säger hon... Ja, tänk om...
Jag hoppas ni noterade att Finland spelade en A-landskamp i går. Våra Pärlugglor (=damlandslaget) spelade borta mot Portugal och fick 1-1. Carolina Mendes gjorde portugisiskornas mål och Kaisa Collin Finlands. Mina försök att hitta Portugals startelva och eventuella byten har strandat i okunskap, datorns brandvägg och till slut lättja. Har någon tillgång till statisktiken får man gärna sända den. Finlands minuter vet jag. Bilden plockade jag från det portugisiska förbundets Facebooksida och på basen av den ser vi att Emmi Alanen och Linda Sällström var på planen... Ny match på tisdag, sen kommer de hem och vi kan fortsätta Damernas Liga. Anna Signeul kommer som bekant till WHA inkommande söndag och jag ska på nåt sätt ordna en träff mellan henne och åländska flicktränare, åländsk media och dessutom presentera alla åländska flickspelare för publiken i halvtid, samt ordna med nån slags saft och tilltugg till samtliga. Hoppas domarna kommer i tid denna gång, annars får jag svårt att riktigt få ihop allt...
 
 
Även WU19 landslaget spelade i går. Man piskade Bosnien-Herzegovina med 10-0. Emuli Tulkki och Roosa Tuominen satte var sin hattrick såg jag och nu får man satsa på att slå Serbien i den sista omgången nu på måndag. Finland försatte sig ju i en liten uppförsbacke då man spelade 1-1 mot självaste Israel i första matchen. Lycka till Markes flickor!
Det här är Estlands landslag. Denna bild är tydligen från början av augusti då Pille inte var med för att vi hade cupmatch mot FC Espoo. Jösses hon var arg. men då Estland inte begagnar sig av dessa UEFA tider som alla "vettiga" landslag gör, vad kan vi göra? Denna helg är Pille med och just i dag möter man...HJK. Jo, Estland-HJK i Tallinn. Det skulle ha varit Jordanien, men blev HJK. Undrar hur glad Pille är över det...
 
 
Om någon undrar, visst ser jag herrfotboll också. I går såg jag Liverpool slå huvet blodigt hemma mot Burnley och sedan senare Tottenham göra det samma mot Swansea...
 
Fru Kickan ska ut och plocka svamp igen. Hon har med påse, kniv och handduk, så förlossning är möjlig om det blir mitt i skogen. Granngumman på andra sidan gatan och Gurkan är med som doakör! De övriga barnen mår bra tror jag för inget annat har mig rapporterats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0