Ett år till... Till att börja med, eller fortsätta kanske...

En riktigt snabb text medan två händer är fria. Stor uppståndelse i badrummet då Sally har öppning. Fru Kickan, Gurkan, Pärla och även Edit som sedan tröttnade deltar i attraktionen. Jag skriver fort, för snart ska vi iväg på träning eller match, som de meddelade att Edits lag ska ha i dag på WHA.
 
Annars har jag skrivit på ett avtal om att vara Sportchef i Åland United ett år till, fram till sista november 2018. Ted lovade publicera det på våra medier och för lokalmedia, samt de några nationella sådana som bryr sig. Samma formulering över min uppgift som det förra tvååriga avtalet hade. Ska något ändras måste alltså styrdokumenten ändras. Känns bra att ha sitt eget på det torra, som jag faktiskt uttrycker det just nu.
Bara att bita i äpplet då. Om det är surt eller inte lär visa sig...
 
 
Ålandstidningen ringde i dag också och frågade vad det är våra ägarföreningar riktigt planerar. Jag svarade sanningsenligt att jag inte vet, då jag inte fått vara med och lyssna...
 
Även undervisning har förts i dag. Gamla Testamentet har vi kommit till. Faktiskt ett av mina stora favoritavsnitt. Jag älskar delen med Fader Abraham som faktiskt inte hade fyra söner....
 
I går kväll satt jag med Sally och såg hur West Ham vände mot Tottenham i Ligacupen. I dag såg jag, igen med Sally, hur Chelsea ledde med 1-0 mot Everton i samma Ligacup. Vet nån hur det gick?
 
Nu bär det just iväg. Middagslasagnen kräver sin rätt och sen ska jag säkert få förklara vidare att jag faktiskt inte vet ett dyft om vad ägarföreningarna vill då folk på planen kring Edits träningar frågar och går på...

Kommentarer
Postat av: Rösten från öster (inte längre i söder)

Tyvärr så vann Chelski med 2-1... (2-0 och 2-1 på övertid...)

Svar: Jestanes. Och jag som avvek i 86e minuten...
enligtvirta.blogg.se

2017-10-26 @ 18:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0