Sekunder blir minuter, timmar, dagar och år

Till att börja med vill jag tillkännage Världen att jag fått återinträda såsom sovare i min egen säng! Det var skönt och kändes rätt, men bara på det mentala planet. Fru Kickan hade byggt upp en mur av kuddar, så jag inte skulle rulla över på hennes bana liksom. Dynan var precis som jag alltid haft den, förutom de senaste veckorna. Därmed låg jag i olika vridna vinklar ömsom kramandes kuddar som lagts ut som linjer för min och Fru Kickans banor, dels flaxande för att någon arm, axel eller bara nacke som blivit utan blod skulle återfinnas. Jag vaktade också bra tiden, då jag kollade klockan varannan timme, så jag säkert inte skulle missa larmet på morgonen. Det gjorde jag inte heller. Snabbare än någonsin var jag uppe och det var tisdag i sen november 2017. Sally hade förbrukat bara tre flaskor under natten, Edit skulle laga sin egen knoka, 7F skulle ha Gamla Testamentettävling och vi har fortfarande 8 spelare kontrakterade.
 
I natt ska jag igen få sova i egen säng. Jag tror jag är vanare denna gång. Hoppas Fru Kickan redan har somnat. Sally lät väldigt arg för en stund sedan. Edit å sin sida, som jag liksom har lite översyn över på kvällarna. Hon är energisk och löser sudoku i sängen. Sudoku!
Eftersom Hibernian vann skotska cupen i förrgår tänkte jag att det vore på sin plats med en bild av jublet. Inte länge tog det förrän jag märkte att detta nog är Hibernian och nog efter en cupfinalseger, men inte från i år... Sen kan man undra varför jag följer med sådant. Då säger jag bara att, man hänger väl med! 3-0 mot ligasegrarna Glasgow City, som i sin tur hade slagit Hibs i ligan med just 3-0...
 
 
Sekundplanering heter det numera på dagarna. Lektioner varvas med möten och diverse kansliarbete. Sen var jag snabbt inne i stan och träffade våran gästspelare Anna. Förvirrad var jag förstås då jag körde fel i tankarna och mitt i allt mötte Fru Kickan i trafiken. Samma Fru Kickan som jag precis förklarat för att jag är så upptagen att jag inte hinner hjälpa till med att få Edit till dansen. Nåväl. Jag träffade Anna och körde henne sen till träningen. Sedan på stört ut till skolan igen för utvecklingssamtal. I dag hade vi en självsäker adept som meddelade kolugnt på saker jag sade som mina teorier att, "Det där är nog mera sådant som du tror"... Jag sade att jag hoppas han har fel. Men rätt har han. Jag tror det jag tror på...
 
På tal om självsäkerhet kontaktades jag i dag av en spelare som sade sig vilja se sitt kontraktsförslag innan hon pratar nåt med oss. Det är bara det att vi liksom inte ger kontraktsförslag åt någon innan vi åtminstone pratat med den först. Så lite Johannes Evangelium med "Den mest älskade" kanske det låg över detta. Få se om hon ska prata med någon alls nu. Om inte kan det kanske vara lika bra, kan man tro...
 
Jag fick också se en bild på en av våra spelares agent. Jag har alltid trott att jag pratat med en äldre gentleman med grått hår, grå kostym, rökandes på en cigarr. Bilden visade en ung hipp kille med solglasögon. Nu är jag ännu mer förvånad att han är så seg, långsam och ja... Slö ska jag väl inte säga... men fransk...
Sådana här bilder kan det vara bra att ha på lager. Dels för Sally så hon ser att hennes yngsta storasyster, som kommer att vara fjortis då Sally är i ålder att minnas nåt av sin barndom, tyckte om henne då hon var liten. För Edit att minnas då hon är fjortis och ska komma ihåg att tycka om sin lillasyster. Även för mig som behöver slemmiga bilder främst kanske för Sallys bröllop, konfirmation eller studentfest...
 
 
Bara nån sover där i sovrummet och Edit i sitt motsvarande ska jag försöka lägga mig jag också. Ledningsgruppsmöte i morgon, så jag får lämna det familjära morgonbestyret. Då 7E slängs ut efter lektion 5 kommer Samuel in för ett 45 minuters möte, han säger sig minnas var mitt klassrum ligger... Direkt på det två utvecklingssamtal. Sen lovar jag att nåt har hänt och det inte alls blir som planerat.
 
Även julfest ska det vara i år. Väldigt okategoristiskt sade koordinator Tilde i dag att hon tror de har koll på läget. Det är kanske inte okategoristiskt för henne, men för själva julfestarrangemanget. Detta brukar var tiden för de första vredesutbrotten och frustrationsmagvärkarna. Antingen blir det kanon i år, eller så rakt inte....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0