Hoppas inte hela dagen blir ledig

Jaa. Det hände i går då... Jag var ganska duktig tyckte jag. Jobbade skoldagen klar. Elev S var inte arg sista lektionen och bröt därmed trenden. "Nej, men hon är ganska stökig istället" menade Elev Ss klasskompisar. Kanske det ja, men hem kom de och hem kom även jag några timmar senare. Samuel ringde från flygfältet och jag fick mig en uppdatering och han likaså. Det är bara blivande ordförande Ted som inte hört av sig på en tid. Hoppas han lever och har hälsan. Sedan blev det något så unikt numera som middag med Fru Kickan, Edit, Gurkan och Pärla. Även Sally var med vid bordet, men hon var lite som Elev S, "Inte arg men lite stökig". Sen fördrevs kvällen som fredagkvällar bedrivs hon oss då jag är hemma. Edit tittar på Idol och pratar med Emilia på skype. Jag sitter och tittar på när de gör det. Sedan då resultaten för Idol ska publiceras, då är Edit trött och lägger sig. Jag har sedan en uppgift på lördag morgon att informera vem som föll ut. Nu var det bara så i går att jag somnade så fort Edit lagt sig. Klockan 2.30 vaknade jag på soffan och vår TVs självsläckningsfunktion hade fungerat kunde jag säga. Lördag förmiddag är sedan följande fasta punkt i mitt liv och här är jag nu...
 
"Va bra. Har du sovit? Då är du väl pigg nu!" meddelade Fru Kickan i sin hälsningsfras. Hon sover nu och Sally sover på terrassen... Jag har ont i halsen, men som gällande elevers tillfälliga trötthet efter att inte ha sovit en enskild natt: "Vem bryr sig?!"

Bara som ett mellanspel. Jag hoppas verkligen hinna se denna film medan den går på bio. Nu i en par veckor är det mest utvecklingssamtal och ÅU möten så gott som varje kväll... Hoppas den går ännu sedan. Och som julklappstips. Kommer någon över en dvd version (görs sådant ännu?) så finns det en tacksam mottagare i mig. Kolla med varandra bara. Nog för att jag kan ha fler exemplar och till och med sälja om det blir många, men bara lite för att nu säga...
 
 
Jag hoppas faktiskt att få lite jobb både i dag och i morgon. Futsal spelas det inte denna helg i damklassen. Dock har jag pappersarbete som jag väldigt gärna skulle få klart. Som vi sa då Samuel ringde. "Vi borde ta och börja sajna lite spelare nu". Sen finns det ledarsidan också där en massa "Vi hörs senare" har uttalats. Därför var det välkommet med ett sms utomlandsifrån i går kväll som bara lite i förbifarten ville ha en fullständig plan för träning och matcher samt svar på ett gäng tilläggsfrågor om prioriteringar och orsaker till tidigare händelser. Jag hann få till det via e-post i går kväll faktiskt. Hoppas det leder till att smsaren vill vara med!
 
Jaa. Annars är det väl bäst att få på sig rena kalsonger och lite kläder. Edit ska få kompis hit och snart vaknar väl Sally också. Jag som är utvilad ska väl ta i saker då. Eller vad det nu blir...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0