Undrar om det var soligt för 21 år sedan

Som jag brukar skriva den 5e maj är det min äldsta dotter, Lindas födelsedag. Klockan 20.00 Östeuropeisk tid har vi Skype möte med henne, så hon ska hinna "träffa oss" och ändå hinna iväg till vad hon nu ska hinna till där i Kalifornien. Ute skiner solen och det är rätt svinvarmt för att vara Skandinavien. Av någon orsak känns det alltid så här varmt då vi ska spela på Övre Plans konstgräs i Åbo, tycker jag...
 
Emilia är också på väg hem från Polen. Hon lär redan vara i Sverige och med god tur hinner jag se henne innan jag stiger på Viking Line tillsammans med laget i natt. En terminalträff typ... Edit har repat sig en hel del och kan betraktas "egentöigen frisk". Rufus lever och är vid medvetande. Så lojalt och tillmötesgående som mina kolleger, hans lärare, har handlat denna vecka trodde jag inte att var ens möjligt. Månne jag också är sådan där? Perfekt då för Fru Kickan att bli förkyld. Som jag brukar säga. Någon är alltid tröttare eller sjukare än jag, så det är bara att hålla huvet uppe. Fru Kickan säger i och för sig att jag kan vara sjuk när jag vill och egentligen är det ju precis det jag gör, för jag vill ju inte vara sjuk...
 
Föreningen jag jobbar i börjar göra avtryck än här och än där... Tillsammans med Marjukka har vi börjat få till att spelarna syns ute i de olika flicklagen i ägarföreningarna, så där som det sades för några år sedan att vi aldrig gör. Inkommande torsdag ska vi mönstra ett knatte- eller borde vi säga kickilag till F07-09 poolspelet. I skrivande stund har vi 10 anmälda spelare till ÅU laget av vilka en är grovt överårig, men nybörjare och en till kanske vill vara med och kommer för att titta medtagandes fotbollsskor. Vågar jag ta upp att laget inte har tröjor att spela i? Hoppas för övrigt kunna fördriva den kvällen som Edits pappa och lite heja på IFK laget hon spelar i... En stor grej är det ändå på sikt om vi ror i land detta.
Sofia, Sydney och Raissa besökte i går det fjärde laget i det berömda poolspelet, förutom Edits IFKs två lag och ÅU sammanslagningsgänget, nämligen JIK. Är det bara jag, eller finns det många flickor som börjar med fotboll just nu på Åland?
 
 
Skoldagen gick i personligt coachande och kreativa lösningars tecken. Tänk att det går att bara så där fixa in tre människor för att skriva prov helt extempore och att improvisera fram föredrag så de ser planerade ut. 9Fs prov glömde jag dock dela ut. Jag är nämligen nästsämst i Europa på det ser ni.
 
På träningen fick jag i alla fall göra en gradvis come back. Jag fick hålla i uppvärmningsrondona som Pilles hjälpreda. Samma grejer som jag improviserat fram i 9 år nu. Nästan som om jag aldrig gjort annat. Kjelle och Richard kommer tydligen inte med till Åbo. Craig vill ha planeringsmöte i hytten. Jag vet inte vad Maiju vill. Linnéa bara hänvisar till e post jag borde ha läst...
 
I morgon ska det alltså till match i Åbo. Jag säger det redan nu, så det inte behöver användas för eller emot mig. Jag gillar Hanna Ruohomaa. Hoppas dock hon inte får till det i morgon.
Två till som jag gillar är mina två äldsta och på samma gång för tillfället friskaste barn. Linda vill prata på skype nu, så denna story får lov att sluta som den började. Utan text...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0