Ny start på allt som fortsätter

Måndag morgon brukar vara ett begrepp fyllt av ångest, förutom för mig som ju till lust och leda framhåller att det är min favorittid på veckan. I dag var jag ganska trött måste jag erkänna då Fru Kickan iklädd BH böjde sig över mig och meddelade "GOD MORGON!" Jag tror att jag somnade under tredje perioden i går kväll och sen igen då förlängningen släpptes ned. Sen minns jag att jag vaknade när Finland gjorde segermålet och så stod jag upp under Vårt Land, men mera i dimmornas dal var vandringen nog, inte bara för ishockeylandslaget...
 
Morgonen kom emot med allt det innebär. Kallelseberev till llves, feedbackbrev på mitt feedbackbrev till domarhögkvarteret (man ger mig rätt! Kors i taket!!!), förberedelse för radioreklam om Honkamatchen, annonskorrektur, först fel sen rätt om Ilvesmatchen, Honkaannonsen kan ej korrekturläsas ännu eftersom Lelle inte har underrättat mig om vem som står för huvudvinsten och jag inte har dealat med Dahlmans om korvsort ännu.... Borde väl göras i dag eller nåt... Sen har det varit lektioner om hemliga katolska brödraskap, hinduistisk syn på universum och just nu ett samlingsheat med nior som är närmast hysteriska för nåt prov de ska ha nu igen tydligen.... Även Rufus har jag sett, först ätandes hamburgare, sen ropandes något med de andra tuffingarna i korridoren. Förutom att vara cool var jag ganska lik honom i den åldern, tror jag...
Vad vore Åland United utan Kjelle? Detta är en retorisk fråga som jag ej tänker besvara. Här ser vi honom under uppvärmningen inför JyPK matchen nu i lördags.
 
 
Maiju tänker ordna nåt specialevenemang med laget i dag. Hon säger att man inte bara kan komma och gå som man vill i kväll. Det betyder tyvärr att jag tar mig till samlingen och sedan ägnar jag kvällen åt att sortera upp de bollar som ännu är osorterade efter helgens bollspektakel, transporterar dem rätt inför i morgon och sen... Ja, hänger jag kanske de reklamskyltar som ännu är ohängda, likt tonåringar...
 
Nu har nåt pucko (jag) bestämt att 7As klasslöpning, alltså sponsorlöpning för att få in pengar till klasskassan ska gå av stapeln nere på Jomala konstgräs inkommande lektion. Precis dagen då mitt tidtagarur slutat funka. Blir att improvisera och hålla tungan samt pennan rätt då varv ska räknas för 16 väldigt olika motiverade 13-14 åringar. En dam har fått i uppgift av sin sponsor att inte springa mer än fem varv dessutom... Detta är en helt ny form av sponsorering som jag undrar hur skulle passa inom till exempel Åland United.
 
Emilias sista två dagar i Ålands Musikinstitut är på gång. Hon kom in i går fullt sminkad och ville träffa sin apunge. Jag utgick från att hon menade Edit. På tisdag är det dansgala och sen ska fröken till Amerika och träffa största syrran sin. Apungen själv laddar om och kör i kväll generalrepetition och i morgon dansgala. Den andra och på samma gång sista gången som dessa två systrar Virta dansar på samma gala, åtminstone av denna sort.
Här är laget som blev duktigt uppsnurrade av Hammarby, men ändå tycker att fotboll är roligt! På torsdag skall ÅU spelare vara med på träningen såg jag. Få se vem som kommer...
 
 
Det verkar ordna upp sig inom flicklagen. Tanken att man måste ha jättemånga spelare för att kunna spela en fotbollsmatch är sålunda lite fel att fotboll ju egentligen är tänkt att vara 90 minuter. Om man då lärs att man ska bytas ut och in var femte minut ännu i tonåren blir det inte mycket då man är äldre...
 
Sen fick jag också äntligen en förklaring till Lauri Marjamäkis taktik som folk svär och gråter över. Ishockey har en logik och nu förstår jag vad som menas. Jag har dock svårt att tro att alla som skriker över taktiken själva förstår vad de menar. Lite som gällande de flesta saker här på Jorden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0