Nu e de bråttom kan du tro, nu e de klippt igen

Eftersom min fru är bland de mest positiva människorna på Jorden sade hon till Edit att det i dag kanske är den varmaste dagen det blir på hela sommaren. Sen for hon iväg, med just Edit för att hämta en kompis och för att åka till Eckeröhallen och leklandet... Sorgen var enorm i går kväll, precis mitt i första halvlek av FA cupfinalen, då det framgick att Smart Park har stängt denna söndag. Det låter inte så smart tycker jag... Själv försökte jag urskilja något av matchen och märkte att Arsenal tog hem en 2-1 seger och Wengers konstiga magi bara liksom gäller....
 
Min vana trogen numera väcktes jag av ett telefonsamtal. Denna gången var det Pale från Honka som undrade om taxin jag lovat dem var beställd till hamnen. Det är den nu! Om en par timmar bär det av till WHA. Mina förhoppningar är att Ted och Maiju, samt Harry som alltid förekommer som en bifigur i Teds berättelser, har koll på kameran, minneskort och skarvsladdar. Jag har utvecklat ett invecklat bil- nycketsystem som gör att jag på onsdag prioriterar Svärmor Röd-Bettan före kollegan Merja. Dessutom ska Fru Kickan klara av att hitta en reservnyckel till Röda-Bettan medan jag lånar Gurkans bil ännu denna kväll. En liten förhoppning om att Landrovern kanske kunde fås i skick inom överskådlig framtid lever kan jag erkänna.
 
Dessutom blev det klippt igen... Mitt hår! Denna gång sattes jag med min nakna kropp, förutom de röda kalsonger jag hade valt för dagen på en stol på vår bakgård. Där skyller Fru Kickan på mitt hår då våra trimmers hela tiden går sönder. Korthårig är jag nu dock och även logistiken hur kalsongerna ska dammas av före jag går in, dock utan att ta av dem, för det får jag inte för henne som vill att de ska dammas av, löste jag... De som kanske ser mig i kväll på matchen ska veta att jag har grå kalsonger nu, under de fina shortsen som Bosse har fixat...
Det var meningen att här ha en bild på mig då jag blir klippt, men eftersom Fru Kickan aldrig vidarebefordrade den kommer det ett annat skärredskap i stället...
 
 
Som sagt. Andra halvan av grundserien börjar i dag. Måtte den goda andan och arbetsviljan vi kunde se snuttar av redan förra veckan och i HJK matchen hålla i sig. Jag tror redan det blir viktigare än mången kanske förstår.
 
Systrarna Mattsson kom lite sent till samlingen i går. De bestraffades med ett dansuppträdande och drog igång en snurrbugg som hette duga. Sen tyckte man att nye tränaren Samuel också borde uppträda och han klämde i med "You raise me up" och ingen kommer att klaga över honom mera. Åtminstone inte då det gäller sång... Om vi inte vinner nu, då vet vi att det inte har att göra med saker utanför fotbollen i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0