Då livet nästan hinner i kapp

Då jag för en stund sedan satt ute i en solstol och såg Fru Kickan ligga med magen i vädret och hörde Edit läsa nonsenstext som hon till vår förfäran skickar till någon med telefonen och jag kom fram till att kvällens program är att se på Gladiatorerna med Edit, då kändes det delvis som om jag är en vanlig Pappa, delvis som om det måste vara något jag glömt.
 
Som den ivriga läsaren vet kom jag alltså hem sent i natt och var hoppfull efter en 0-0 drabbning. Redan det kunde ju vara tecken på mental sjukdom, men jag tror det är okej i detta fall. Fullständigt utmattad somnade jag i Rufus säng då min egen var rätt upptagen. Några timmar senare väcktes jag av Margitha som ringde från Vikingahallen och undrade om hon väckte mig. Jag informerade henne om att det gjorde hon. Sen messade Edit och undrade var jag var, eftersom Fru Kickan smitit på jobb utan att väcka oss. Så började den fredagen.
 
Nåjo. En del skrivande har det väl blivit, samt själavård för sårade medarbetare. Inte lätt att göra det man ska då det liksom på riktigt förväntas att man ska det... Nåväl. Nu sitter en hel del på plats, åtminstone tillfälligt. Den där målvaktstränaren skulle ju vara bra att få klart bara...
Den här bilden sändes till mig på facebook i dag. Tydligen hänger den, som ju togs i går kväll i Åbo, i dag på Viking Graces vägg. Jag hade ingen aning att Maiju log. Hon lät inte som det då hon pratade...
 
 
Nu har vi då sajnat Samuel som assisterande. Jag tror och hoppas att det blir riktigt bra. Bastun är på. Solen skiner. Pyttipanna är ätet. Fru Kickan ligger och hispar över att Edit inte ska slå ner saker. Emilia ska flyga till New York. Linda kommer om nån vecka. Rufus ska sova i Jomala meddelar han. Edgar Vickström rycker in som speaker på söndag... Vad kan där finnas som jag måste göra nu då? Jag kom just på mig med att få nervösa ryckningar av att ha allt på plats... Träning i morgon och sen kommer vi väl att slå Honka bara för att det ska bli helt surrealistiskt bra...
 
Nu kom jag på att jag borde lägga alla vitsord till alla elever i alla grupper och att en införtext för Honkamatchen ska skrivas. Skönt egentligen. Jag kommer att bli världens sämsta pensionär... Men nu i bastun! Lugn Fru Kickan. Jag går NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0