Tag vad du har

I går, då jag fick till det, efter kvällskorven (=middagen) och alla sov (Edit läste och Fru Kickan tuppat av efter volleybollträning) bestämde jag mig för att helt irrationellt glo på Viasat History och precis vad som kom från den kanalen. Ny info om Förbundsarken och engelska romantiska stråtrövare från 1600-1700-talen hade jag med mig i bagaget då de sista e-postarna lästes och skrevs redan vid halv tolv innan jag själv tuppade av.
 
I natt pep Leacomatiken igen så att Edit fick väcka mig för att få det åtgärdat. Då jag var tillbaka låg hon utbredd över min sänghalva och Fru Kickan tar ju som vanligt upp 2/3 säng ändå. Morgon blev det och Ledningsgruppsmöte.
 
Jag kan konstatera att laget nog haft sina morgonträningar helt schemariktigt eftersom Marjukka just var in här klädd i svettiga träningskläder för att hämta fler säsongkort, då det finns fler flickspelare på Åland än vi fått till då vi räknat ihop dem baserat på klubbarnas listor. Kan man tänka att klubbarna inte riktigt vet hur många spelare de har, eller improviseras det bara? Huvudsaken dock att alla flickor får veta hur välkomna de är till Åland United och A-lagets matcher.
Så här bedrev ÅU en morgonträning för några veckor sedan då planen inte riktigt var spelbar. Tur att inga hjärn- eller vävnadsskador uppstod, vad jag vet i alla fall...
 
 
I dag är Maiju tillbaka och jag hoppas kunna åka via träningen igen. På basen av denna https://www.youtube.com/watch?v=rAdsQWLMKkA&feature=youtu.be är laget i alla fall mentalt redo för premiärpoäng på lördag. Eftersom jag är jätteblygsam tänker jag inte berätta vem som skrivit replikerna.
 
En viss irritation kan utläsas i mail från andra medlemmar i Ligaföreningen och Ålands Idrott. Ibland räcker det inte med att vara stark och snäll tydligen...
I dag är många av mina tankar hos henne här. Emilia skriver sitt sista studentprov i dag och då jag vet hur hon jobbat med sin skola kan jag inte annat än vara stolt och imponerad, samt önska henne en god cupfinal i dag med matematiken hon vurmar så hårt för, helt olikt mig själv...
 
 
I kväll bjuds det på Damernas Champions League kvartsfinaler och så är det visst Herrlandskamper också. Tyskand-England? Såg även att Finland visst spelar borta mot Turkiet på fredag klockan 19... Få se om jag hinner prioritera det. Man tycker att jag kanske borde prioritera mitt eget Herrlandslag... Ska försöka ordna med alla andra herrar och damer jag tjänar så det ska bli möjligt...
 
Nu blir det snart kyckling under ost och skinktäcke. Precis så vill jag sluta mina dagar, som vi pratade med Ekis här om året... Är det sommartidspremiär på söndag? Huu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0