Rajtantajtan

Att människan är en anpassningsbar organism märks på just människan. I dag är jag tillbaka i skolan och på basen av Gerts anteckningar har han satsat hårdast på håltimmen där han nämner att den "gick bra". Hur resten har gått nämner inte källorna, men barn ler och ser glada ut.
 
Färjresan gick föredömligt. Jag lyckades få Yle 2 inrattad och betraktade Shakespeare showen tillsammans med en berusad landsman som hävdade att han spelat i Luton och Dortmund, men vägrade säga sitt namn. På basen av hans allmänna kommentarer om spelet i sig och de människor i finländsk fotboll han sade sig känna gissar jag dock att hans utlandsvistelser inte gällt A-lagskontrakt...
 
3 timmar sömn sedan på färjan innan landstigning och transport av passagerarna var till sig. Hemma slängde jag mig i Rufus säng och fick igen minst en och en halv timmes slummer innan skolklockorna ringde.
Bara för att jag har bilden vill jag visa upp årets variant av ÅU F02-03. Dessa, samt deras yngre systrar är en viktig del av Åland United då de erbjuder möjligheter till fotboll för flickor runt om på Åland som ett komplement till IFK Mariehamn och därmed ser till att så många som möjligt har meningsfull fotboll att bedriva.
 
 
Robin här på jobbet vill så gärna att jag skriver det jag säger om hans ishockeytränare... Igen är det tidsnöd, men är någon intresserad av vad jag tycker?
 
7A samlar tomflaskor för tillfället och nästa timme ska 9F landstiga i Normandie och fälla atombomber över Japan. Så är det typ just nu. Sedan handla, hämta Edit, hinna för att se till laget på träningen och via skolan då jag behöver få diverse papper klara inför inkommande och nästa helg... Sedan hem och .. Ja, Champions League är det ju i natt också... Bara vi hinner fram.
 
Ska jag skriva om Robin och hans tränare tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0