Någonstans i landet Ingenstans

Vill någon bli min Tingeling och flyga omkring i tajt kjol och... Ja vad gör Tingeling egentligen? Vanligen tycker jag ju att dessa helger och skollovsdagar är riktiga onödiga påfund, men i dag är jag sant tacksam att det varit söndag. Så här mycket skrivbordsjobb hade jag inte pallat med under en schemalagd skoldag. I dag har saker dragits i långbänk samt självklarheter debatterats som om de vore nyheter. Till och med Linnéa ansåg för en stund sedan att det inte alltid behöver vara fel att dricka sprit en söndag. Varken hon eller jag hade i varje fall börjat ännu då hon tyckte det. Jag vet inte med henne förstås, men själv har jag hållit mig ännu.
 
"Vad har du att säga till ditt försvar?!" säger just nån färggrann häst i TV programmet Edit ligger i soffan under en filt och tittar på. ja, vad har jag att säga? Egentligen bara att det, hur otroligt det än verkar börjar ordna sig mot att jag vet hur morgondagen kan läggas upp. Det ska skrivas kontrakt, ordnas lånetransfers, fixas aktuella listor till Honka, säkert svara på frågor igen om dagens diskussion då de sent vakna börjar fråga. Dessutom ska arbetsdagen gå ut på fortbildning om positiv energi eller nåt annat hjärndött... Det blir säkert bra bara för att jag sa så där precis just. Rufus har första dagen på PRAO och Emilia skriver sitt tredjesista studentprov i samma svep. Sen kväll är det avfärd igen med Viking Line. Maiju vet inte var stället ligger vi ska till, men hon har en gps, så hon får ansvara för att vi kommer fram. Jag bara kör jag... Tisdagen i Vanda, aj jo... Jag måste fixa ett funkande program för Gerts att undervisa också. Just för att det är Gerts kan jag säkert ge rätt lösa tyglar....
Sådana här bilder, som denna från i går, ger en ganska harmonisk bild av bortamatchresor inte sant? Craig satt i bussen och var livrädd för att någon skulle ha igång larmen på de parkerade bilarna på parkeringen.
 
 
Mitt i det hela reser sig min dödströtta 7 åring från soffan som hon envisats med att ligga i de senaste timmarna och vill gå ut.. Perfekt timing då jag hade tänkt att vi skulle äta middag. Nåväl, det blir väl senare då. Även Bastu tänker jag, såsom heterosexuell medelålders man bedriva i dag. Bad i bastu alltså... Fru Kickan reser sig dock inte. Hon vill inte gå ut. Nähä...
Det råder lite avvikande besked om hur Edits målvaktsinsats gick i går. Själv hävdar hon att hon släppte in 6 mål, medan hennes mor säger tre... På basen av koncentration och förmåga att följa med komplexa spel så som fotboll ger jag faktiskt Edits version mer trovärdighet. Detta bara på basen av mina erfarenheter, ingenting annat.
 
 
En annan målvakt, det vill säga Ann-Sofie hade spelat bra i dag för IFKs B flickor fick jag höra av en person involverad i just B flickorna. Jag vill bara igen säga att jag är glad att vi äntligen kan få till någon form av samarbete på lokal nivå för unga åländska fotbollsspelare. Nästa år kanske stoltheten bedarrat så mycket att vi får IFK Mariehamns damer med på tåget och således gör den här utvecklingstrappan på formell nivå så bra den kan vara. Sen är det bara innehållet kvar...
 
Även ishockey skulle det finnas att begrunda i Mariehamn i kväll. Avgörande play off match för IFKs herrar. Lycka till Niklas, Robin och resten, både de jag känner och de andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0