Allvarliga funderingar inför ledig helg

Eftersom den här bloggens statistikfunktion har gått ur funktion vet jag inte hur många som har läst texterna de senaste dagarna, men på basen av facebook har det varit några stycken i alla fall. För mig går livet framåt som alltid. För att citera en bekant kunde vi beskriva allt som, "Ny dag- nya löjligheter."
 
"Ska du alltså få en ny unge?" frågade en elev. Jag kunde ju inte neka till detta och då utbrast hon: "Du tänker väl inte vara pappaledig eller nåt sånt?! Det vill jag inte.." Så här långt har jämställdhetstanken och patriarkatets makt alltså nått. Flickor i tonåren motarbetar män så de inte ens ska tänka tanken på att vara pappalediga... I och för sig vet vi ju hur det gick då Rufus var liten. Jag var vårdledig i ett år och kom ur vårdledigheten som heltidsanställd lärare och resten av dygnet anställd fotbollsadministratör. Det kan vara farligt att ens tänka tanken på vårdledighet. Pappaledigheten får vi väl att sammanfalla med ett jullov eller nåt. Bra så? Eller, vi får väl diskutera lite med Fru Kickan och sen bestämmer hon, så där jämlikt...
 
Vi går mot en ledig helg. Alltså Åland United har ingen match och då tar man ut svängarna och har tre dagar ledigt efter varandra. I kväll tränar laget och sen är det återförening på måndag först. Kalas och tjohej. Snudd på semester alltså! Även spelarna hade nåtts av den världsförändrande nyheten om min hustrus grossess. Pille skakade artigt hand och höll sedan ett anförande om hur kvinnan kan reglera dessa befruktningstillfällen men inte mannen. Gammal estnisk visdom vad det lät. Kaisa hoppade jämfota och kramades, så jag nästan fick påminna henne om att det är min fru och inte hon som väntar barn. Bri Campos valde att hålla sina tankar för sig själv. Ryktet säger att hon har framfört en teori, inte bara om hur, vilket ju torde vara rätt klart, men också om varför jag utökar min barnaskara. Det vore enormt intressant att höra förklaringen, men hon meddelar bara att hon inte vill dela den med sig till mig...
Paaartyyyy. Modell Anders Wiklöf sommaren 2016. Gissa vem som bar bord och stolar då för Åland Uniteds räkning!
 
 
Pilles internet router, Lois kompis träningskläder, spelarnas svenskakurs, Viking Lines skärpta instruktioner för privatresor inom ÅU, elevers personliga uppgörelser och diskussion med Mat-Inger  om det är revbens- eller rövbensspjäll hon bjuder på i dag. Det är min torsdag som den varit hittills, förutom morgonrutiner och lektioner förstås.
 
Jag har lite försökt sätta mig in i mina egna tankar kombinerat med FBFs funderingar kring damernas cup. Mitt första förslag ratades direkt av Kupsi, så jag kontrade med att skicka in ett lite sämre i hopp om att han ska tycka det första i alla fall funkar bättre.
 
Mitt i allt fick jag en kallelse att ställa upp för mitt land. Det visade sig att jag tydligen på något sätt blivit huvudkommendör för Indiens krigsmakt i nåt globalt krigsspel på internet. Då jag kollade har jag tydligen anfallit Pakistan för sex dagar sedan och nu behövs jag eftersom det blivit oroligt i leden säger e-postmeddelandet... Eftersom jag vet att min militärutbildning överskrider Hitlers, men går snäppet under Mannerheims är jag inte så säker på att jag är så lämpad att styra upp just detta. Sen har jag också fått sparken från min klubb i fotbollsspelet Hattrick där jag huserat sedan 2006. Det går bra nu...
Självklart såg jag Fredrik Jensens debut och debutmål för Finland härom kvällen. Ibland något positivt också, fast vi ju inte vann igen heller. Å andra sidan lär Finland aldrig ha vunnit mot Österrike i Österrike, så det finns ännu alltså framför oss.
 
 
Lyon, PSG och Barcelona spelar semifinaler i damernas Champions League efter gårdagens kvartsfinaler. I kväll står det mellan Manchester City och Fortuna Hjörring. Jag sa nåt om utvecklingen av damfotbollen härom dagen och håller väl fast vid just det.
 
I kväll hoppas jag få träffa alla tre barn som finns utanför en kropp och inom landets gränser. Edit har träning och i helgen är det minsann turnering igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0