Villkorslöst

Vad hette han nu, killen i Fever Pitch, som insisterar på att han bevisat att han klarar av långtidsförhållanden i och med sin kärlek till Arsenal? Han just förkroppsligar den gamla filosofin om att "en man kan älska flere kvinnor, men bara ett fotbollslag". Kanske det. Den här mannen kan älska många människor och till och med flere fotbollslag på samma gång. Att älska innebär inte alltid att vara sprudlande nykär. Det innebär att vara beredd att själv offra sig för den man älskar. Det kan ta ont och det kan uppstå konflikter för en själv om en man älskar vill annat än en annan man älskar. Det enda man har klart för sig är att det inte finns någonting alls som den man älskar kan göra som får kärleken att dö. Ibland kan man vara frustrerad och arg, men aldrig sluta älska. Jag har en familj och en par fotbollslag som åtnjuter min kärlek. Ofta är det rena rama Via Dolorosa, men alltid finns det någon av dessa som har det bra och man kan glädjas med.
Denna midsommar har inget av det jag sade här ovan satts på prov. Däremot har jag känt det bekräftas så in i Nordens...
 
 
Nu bastu med Rufus. I kväll Ryssland- Mexico, sen MInnions med Rufus och Edit! God fortsättning på midsommarhelgen världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0