Öppning i sommarsolen

Vet ni vad jag har gjort i dag? Jag har skrivit en utbildningsplan som bara ska förankras och godkännas innan jag skickar den till mina vänner på FBF. Det bara hände. På samma gång har jag också uppdaterat den åländska fotbollstrappan för äldre flickjuniorer och damer samt fått bekräftat att den är förankrad i november 2016, fast vi ännu i morgon ska ha ett möte om det med folk som troligen pratar i en par timmar om saker jag troligen vetat före personen som pratar blev gjord, lite beroende på vem det blir som pratar alltså... Linda skulle komma och ta Edit på picknick i alla fall så jag kan vara lugn på den punkten.
 
Edit ja. Hon dansar... Just dance spelet är på och hon säger att hon ska dansa 10000 poäng innan hon slutar. För en stund sedan, efter 2,5 timmars dans hade hon kommit till 4000... Bara det blir klart till klockan 21 så vi får se Portugal-Chile på stora TVn...
 
Härlig sommar är det mina damer och herrar. Annica gav mig i går ett gäng påsar innehållande ÅU kläder från svunna tider som jag ska börja försöka auktionera ut fram till att någon ger mig fullmakten att bara sälja. Just auktionerna har väckt känslor. Facebook kan inte användas eftersom alla inte har tillgång. Tydligen kan hemsidan inte heller användas eftersom alla inte kan kommentera där. Herr Landshövding hade en briljant idé... Vad om jag skulle lansera en tävling med dolda bud och alla skulle få e-posta, ringa eller smsa mig... Det gör vi hör ni! Det gör vi!!! I morgon går det i gång. Om jag skulle låta bli att ge ut min telefonnummer och e-postadress för att lite begränsa aktiviteten... Vore roligt?
 
Öspelen bullrar på. Fru Kickan kunde inte komma hem från jobbet i vanlig tid eftersom Ålands damer ju spelade fjärde set just då mot Bermuda. Hon kom hem sedan och satt bredvid mig på terassen och svor som en borstbindare tills hon förstod att streamen utan kommentar visade att Åland vunnit i femte set och gått till semifinal...
På tal om Öspelen så är här Ålands startelva mot Isle of Man. Matchen spelas medan jag skriver. Övre raden från vänster: Sandell (IFK Mariehamn), Måsabacka (LiU AIF), Bamberg (IFK Mariehamn), Gripenberg (Åland United), Klingberg (LiU AIF), Danielsson (IFK Mariehamn). Nedre raden från vänster: Ma Karring (IFK Mariehamn), Holm (IFK Mariehamn), Lindström (Hovås Billdal), Me Karring (IFK Mariehamn), Lindqvist (Åland United). Jag gillar då det är många klubblag med. Det känns lite mer på riktigt då... Just den här matchen är ju en klassiker. Isle of Man brukar vara riktigt tuffa och svåra att koka möra. 2007 fick de sin kapten utvisad redan innan matchen började och vi vann visst 2-1 om jag inte minns fel. Även senast, för två år sedan hade Åland vunnit 2-1 har jag tyckt mig läsa och minnas. All lycka i dag nu och sen full fart mot semifinal, final och ...Kuopio, då det gäller Gripenberg, Lindqvist, S Lindström och Mattsson...
 
 
Fru Kickan klagade precis på att jag låter irriterad. Jo, det kan ni ge er på att jag är. Jag var i butiken nämligen och fick totalt i nerverna på utbudet. Alldeles för mycket och olika sorter av samma sak och konstiga namn på allt möjligt som man inte vet vad är. Nej, en sort av allt och helt inte så mycket annat än korv, köttbullar, makaroner, potatis och ... öl... Då vet man vad man ska ha och kan köpa det utan att få spunk!
 
Näkemiin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0