Covfefe

Vi kanske liknar varandra, Donald Trump och jag även på andra sätt, men åtminstone delar vi, lite i olika divisioner i och för sig, egenskapen att tillåta folk att tolka det vi skriver på sociala medier till sin egen fördel, eller åtminstone till nackdel för någon. Vad Trump skriver bryr jag mig faktiskt inte så mycket om, förutom att jag ofta förundrar mig över vad som kan tänkas hända där under den gråa kalufsen och jag tror mig anta att de flesta som läser mina inlägg nog känner lite det samma. Ibland känns det tydligen viktigt i alla fall att diskutera med andra om vad jag har skrivit. Det får man gärna göra, men då får man, precis som då vi diskuterar Trumps twittranden veta att man för vidare andrahands eller tredjehandsinformation enligt hur vi själv har förstått allting.
 
Jag var i skolan i dag och träffade folk, som liksom jag inte ville vara där när andra var där, så det blev ju lika lyckat som då man tvingades bilda kloster i det gamla Egypten för att folk skulle få vara ensamma ifred och i grupp... Mycket riktigt var det inte personerna som tar åt sig som tagit åt sig, utan det var andra som bestämt sig för att få den som inte tagit åt sig att göra det. Precis som ute i världen då. Nu önskar jag alla dessa en trevlig sommar och har själv stora förhoppningar att inte behöva gå in i det där huset före i augusti. Då blir det ett riktigt helvetesrysare till läsår. Det talas om 29-30 veckotimmar (av max 30 möjliga) undervisning. Det är helt självförvållat så det är inte synd om mig, men tufft så attans blir det. Julfest visar det sig ha blivit igen. Då får ingen som känner minsta form av kissnödighet läsa denna blogg, då blir det ingen julfest!!! Baby ska vi ha och lägerskola med klassen. Sedan hoppas jag vid Gud att vi i ÅU spelar oss till övre slutspelet så vi slipper Uleåborg, Jyväskylä och Kokkola borta under september och oktober... Mitt kontrakt är slut i slutet av november, men nog ska det väl fortsättas på nåt sätt kan tänkas. Eller det där bestämmer ju inte jag...
 
Morgonen började med kaffe och sedan iväg till Hammarvallen där Samuel igen levererade i solskenet. En räddning i hörnet a´la Gordon Banks och en lindning av Olivias handled a´la Willy Van der Kerchof  från VM finalen 1978 blev behållningen, förutom att igen vara tillbaka där allt började i ÅU. Som målvaktsuppvärmare...
 
Efter en hel dag först på planen, sen i skolhuset anlände jag hem till ett hus som var fyllt av kvinnor, främst i åldern 6-8 år, men även Fru Kickan.
Jag fick höra att Edit och några till varit och sprungit i Together for Life... Tydligen var det driv i steget... Imorgon tre fotbollsmatcher för fröken då... Linda som jag såg lägga sig vid 1 tiden i natt hade också åkt sin kos med Emilia som alldeles tydligt hade varit här då... Jag har tömt diskmaskinen, men inte tvättmaskinen kan jag rapportera i det samma.
 
 
Vad annars? Jag såg inte Sverige-Frankrike i går. Jag såg inte heller Sverige Tyskland för nåt år sedan, så jag har tydligen missat alla moderna klassiker i svensk fotbollshistoria. I morgon ska jag dock se Finland-Ukraina och jag har redan krampkänningar och olustkänslor...
 
Både självstyrelsedagen, det brittiska parlamentsvalet och diverse andra saker, såsom Sannfinländarnas ordförandeval och inte mist Trump mot FBI har gjort att jag fått ta del av väldigt mycket uttalanden från politiker. Dessa gör mig allt mer säker på att jag inte vill vara en sådan. Politiker, journalister och fotbollsdomare har ju som sin livsstil att alltid vara säkra på att de har rätt. Just det kan jag inte stå bakom med mig själv. Hur ska jag kunna uttala mig om skärgårdsfärjor, skattesatser och stå bakom mitt partis åsikter i parlamentariska frågor när jag ju inte kan nåt om dessa saker som är värda att uttala sig om. Precis som jag lär eleverna, eller åtminstone informerar dem i hopp om att de tar till sig: "Jag vet inte" är inte tillräckligt! Nej, det är det inte, men om det är sant då? Skulle jag kunna vara en politiker som säger att jag inte vet om jag faktiskt inte gör det? I så fall kanske, men så funkar det nu inte. Man ska alltså häva ur sig okunniga och puckade uttalanden och verka som om man själv tycker man sagt nåt klokt... Ja nå.. Hur skiljer det sig från vad jag annars gör egentligen?
Här är en ÅU hälsning från Kina förresten. Jenny (ÅU 2017), Adde (ÅU 2008-2014) och Snöge (ÅU 2014) spelar alla för Finland i morgon där borta i fjärran öst.
 
 
Tvättmaskinen är klar hörde jag. Eller nej. Det var nog fel... Att lägga sig på soffan känns faktiskt just nu mest aktuellt... Förresten ska Tuppen få heta Hjärtrud. Tack till alla förslag som hjälpt mig att fatta detta tunga beslut!

Kommentarer
Postat av: Fellis

Det var väl ändå Willys bror Rene som hade handen bandagerad i VM 1978?

Svar: Så trodde jag också tills jag såg matchen igen förra sommaren... Eller kan jag ha förvirrat mig så fruktansvärt. Noterbart år att BBC i direktsändingen hela matchen hade Poortvriet som målgörare fast man klart ser att det var Nanninga... Jag har hela livet bara hört om Nanninga så förvåningen var enorm då jag såg reprisen... Där ser man vad minnet ställer till med...
enligtvirta.blogg.se

2017-06-11 @ 08:41:40
Postat av: Anonym

Skall man lita på internet så var det Rene som spelade med handleden i paket hela turneringen.

Svar: Det är troligen så och mitt minne visade sig vara bättre på lång sikt än på kort sikt. Viktiga frågor och rätt slutsatser...
enligtvirta.blogg.se

2017-06-12 @ 07:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0