Men Radion då... Hur fick ni veta detta efter alla år i offentligheten?

Jag fick ett telefonsamtal då jag precis kommit hem efter Kuopioupplevelsen där vi trots Sofias toppenmatch gick på en väldigt stor och tung pump. Vi hade trots att busschauffören Sture sovit någon timme här, någon minut där i sitt förarsäte, innan han körde vidare genom sommarnatten i Insjöfinland kommit säkert hem och ingen av oss var så värst spirituell eller humoristisk, speciellt inte som TPS matchen på lördag nu är ännu mer kritiskt och hemsk hysteriskt viktig, något som man vänjer sig vid utan att någonsin vänja sig vid en besvikelse om det skiter sig. Då ringde alltså Nya Åland till mig.
 
Frågan Victor tog upp var något han i sin tur tagit från radions nyhetsutbud. Ett politiskt parti sponsorerar Åland United. Sant? Ööö jo. Sedan jag kom med i klubben tycker jag mig ha märkt att något eller några åländska partier har haft sina annonser i vårat programblad. Jag har själv sysslat med reklamen och dessa sponsorer bara i en par år, men jag har nåt minne av att Liberalerna var spelarsponsor för någon också vid ett tillfälle. Jag har ju även här skrivit om att de politiska partierna dissat oss i år och att Åländsk Demokrati är det enda lagtingspartiet som var intresserat denna säsong. I dag har radion tagit upp detta som en nyhet! Att Åländsk Demokrati sponsorerar Åland United.
 
Alltså, jag kanske lite kakkar på egen slips nu, men radion verkar nu för att totalt skapa inflation gällande våra sponsorer. Tydligen är synligheten för dessa väldigt liten inte sant, ifall det tar så här många år förrän någon tycker att det är värt en nyhet att politiska partier stöder oss (precis som de i många år gjort andra klubbar och andra evenemang), samt så här länge av annonser och matcher innan man märker att Åländsk Demokrati är med i år.
Här har vi Socialdemokrater i högsta hugg. De vill, vilket jag tycker är högst behjärtansvärt, synas kring löpningsevenemanget mot cancer. Som ni ser vill även till exempel Restaurang Indigo det samma. Indigo vill synas i samband med evenemanget för att locka mat- (och drick-) gäster till sitt utskänkningsställe på samma gång som man vill ge sig en bild av att stöda kampen mot cancer. Socialdemokraterna stöder också kampen mot cancer genom att delta, som privatpersoner, men vill även visa att man står för denna sak genom att ta en sådan här bild och publicera den på sin facebooksida. Allt bra med detta. Dessutom är arrangören för löpevenemanget glad, eftersom man fick in pengar för sin sak både genom sponsorering och deltagande (väl?).
 
 
Vi i Åland United hade hoppats att damfotboll vore något som alla lagtingspartier ville synas i samband med, på samma gång som vi skulle få lite bättre förutsättningar genom sponsoreringsmedel. Nu var det bara Toivonen och hans Parti som slog till. Men ingen märkte något före i dag då det blev en nyhet. Tänk vad alla goda tankar från de andra partierna som varit med förut gått till spillo? Eller kan vi tänka oss att det står till på ett annat vis? Jag hoppas det, för det går trögt både på och utanför planen och våra damer behöver all goodwill de kan få.
 
Själv är jag mest helt slut och ska kanske titta på matchen igen, eller så på en TPS match innan jag slocknar... I morgon kommer Melleris och Edit har valt ut vilka kramisar som ska vara skådespelare. I dag var Ugglan Owen en agentuggla... Jo, sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0