Just i dag är jag inte stark!

Alla Bajare får ursäkta att jag vrider på er sång i dag, men den blev väldigt passande som rubrik. I dag är jag nämligen irriterad. Jag är så irriterad på precis varenda människa och en hel massa maskiner och djur också. Eftersom du som läser enligt statistisk bevisföring torde vara en människa kan du alltså ta åt dig. Jag ber dock, läs texten till slut så jag får chansen att tala mig ur påsen jag försatte mig i just.
 
Jag är alltså fly förbena irriterad på det allra mesta. Irriterad över att jag inte mådde bra i går och den uppenbara förbindelsen med Camillas 50 års kalas kvällen innan detta otvetydigt ger sken av åt de betraktande människorna. Jag hävdar ändå att jag var sjuk helt på riktigt. Festen var rolig, som det blir då man slänger käft i sommarnatten och sedan åker taxi hem. Taxin blev även väldans billig kan jag avslöja, så allt väl där. Upplagt för baksmälla då. Men då det var mycket mer än det. Jo jo, säger folk och ler lite. Jag har inget läge att bli irriterad och folk kan väl tro vad de vill, men då jag vet att jag hade nån släng av något jag inte kan definiera blir jag irriterad av att ha varit så svag i går att jag aldrig kan hänvisa till att jag visst orkar och kanske att någon annan kunde orka då med. Det sket sig och är dött. I dag mår jag bättre nog. Lite huvudvärk har jag, men inget som inte går att leva med, vilket ju även gårdagen bevisligen gick....
 
I dag är jag irriterad på folk som har semester och ler vänligt. Jag är också irriterad på folk som inte har semester och tror att jag har semester, vilket jag ju tekniskt sett har. Jag blir irriterad på folk som har semester men tycker att jag inte borde ha det. Jag är irriterad på idiotiska agenter och egoistiska människor. Jag är lite skadeglad över att man tar betalt for att kolla på Karl Marx grav förvisso. Det gör mig dock irriterad på Karl Marx. Jag är irriterad på att se fram emot en bussresa till och från Kuopio och sedan en mardrömsorganisering kring matchen på lördag. Jag är irriterad på hur tacksamma folk säger att de är för "allt jag gör", utan att de vet allt jag gör... Jag blir även irriterad då folk säger att jag inte ska stressa för deras skull, då jag stressar för deras skull. Till och med Edit blev jag irriterad på då hon läste Kalle Anka och gjorde ljud för sig själv...
 
Så ringde Fru Kickan och glatt berättade att hon hade köpt en byrå... En byrå!!! Jag är irriterad, kanske inte så mycket på Fru Kickan eller kollegan Marie som lär ha sålt fanskapet, men på allt stök som kommer att uppstå, då "jag inte alls behöver bry mig om nåt" gällande att den ska transporteras hit och bäras in, samt den gamla byrån ska tömmas och föras ut någonstans där det helt säkert finns lådor som jag, fast jag inte ska bry mig, får bära någon annanstans dit jag troligen tänkt sätta de väskor och påsar jag behöver bunkra upp, men inte sagt nåt för att inte irritera...
 
Vet ni vem jag är mest irriterad på? Jo, mig själv som låter mig irriteras! Jag vet att ingen annan (eller så många av er) menar något illa. Jag är ingen huvudperson för någon, bara lite i vägen hela tiden och så släpper jag mig så här. Vet ni vad jag helst vill göra? Jag vill bädda rent i Rufus säng ifall han skulle få för sig att vilja sova här nåt tag snart... Då irriteras jag över att det kommer att ta sån tid på grund av att jag skriver denna smörja att jag inte hinner ut innan Fru Kickan kommer hem och då ska det väl fraktas byrå eller nåt.
Lite så här kanske, som förra sommaren då Wiklöf bara ville ha lite hjälp med sin gratiskonsert... I år blir det repris har jag fått order om. Den 25/7!!!
 
 
Edit har lämnat huset då hon har tid för massage hos Pärla och måste gå i tid så hon skulle hinna sitta i väntrummet. Frisör Selma har sedan massage direkt efter Edit och får bråttom till sin frisörsalong, eftersom Edit har tid hos henne direkt efter hennes massage. Jag frågade om Edit också hade någon service som hon kunde sälja till sina kompisar. Hon tittade på mig som om (för att) jag vore dum och svarade "Nääää"... Okej då....
 
Jag hoppas att denna textutgjutelse fått mig lite mindre irriterad. Den har i vilket fall som helst inte gjort en enda ogjord sak gjord och jag börjar känna en skräck för en massa snusförnuftiga och "peppande" meddelanden. Dessa kommer i så fall att irritera mig helt sönder. Sen om det går på skit i Kuopio också, då... Ja, fortsätter vi väl som hittills kan jag tänka. Jag vill poängera att allt är mitt eget fel och den som med i leken går han får leken tåla, fast han har dagar av irritation...
 
Kanske en kram vore nåt... Av nån....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0