Att jobba lite hårdare och att finna en målvakt

Egentligen måste det uppfattas som bra att kunna sitta utomhus på terrassen klädd i t skjorta och shorts enbart och skriva lite grejer i skuggan. Det är mulet, lite fuktigt, men varmt måste jag erkänna. Jag brukar ofta tycka att det väder vi har för stunden kunde vara hela året... Jag skulle ta även detta faktiskt. Craig, som jag faktiskt just träffade sade att det är brittiskt väder. Jag tenderar att inte tro honom. Orsaken att jag sökte upp honom var att jag funnit två fotbollsskor med hans initialer på i Hammarvallens bollförråd. In i det sista dementerade han att de var hans och ännu då han fick dem påstod han i sten att de var Kristian Kojolas... Då vet vi alltså att Kristian Kojola skriver "CW 92" på sina fotbollsskor och brukar lämna dem i Hammarvallens bollförråd. Kan vara bra trivialkunskap om någon behöver sådan vid tillfälle.
 
Mina kaffedejter går vidare. I dag blev det rentav en lunchdejt. Liten kalabalik höll på att uppstå då servitören kom fram med en grönsakstallrik till mig. "NEJ NEJ" hördes det i hela salen, "Inte till honom"... Först trodde jag att mitt ställningstagande gällande kokta grönsakers ställning som mänsklig föda hade spritts till en oanat stor publik och att folk liksom visste att jag inte beställt dessa. Sedan visade det sig vara någon som faktiskt beställt dem som inte ville se dem gå till spillo hos mig. Jag fick senare kokta potäter till fläskfilén eller vad det nu var för dött djur de serverade. Mötet lärde mig en del faktiskt och det är alltid uppfriskande att få feed back som gör gällande att jag faktiskt kunde göra mycket mera och börja jobba lite hårdare. Det är väl bara att lyda då, eller så sätta det i perspektiv...
 
Jag hade ju tänkt publicera ett uppdaterat allstarslag för EM nu efter gruppspelet. På grund av Per Johansson och lite annat har jag inte kunnat komprimera ihop allt, så jag får komma med något efter kvartsfinalerna. En målvakt skulle jag behöva. Lindahl satte sig i offside. Thalmann, Morais och Gunnarsdottir lika så... Bardsley har väl inte haft så mycket att göra, men ska hon straffas för det?
Gaelle Thalmann gjorde det bra, fram till den där frisparken
 
 
En uppgift för läsarna vore nu att ge mig förslag på 1. Målvakt till Allstarslaget från EM och 2. Vilken realisitisk (!) EM spelare ni helst skulle se i Åland United nästa år? Om jag ska börja jobba lite hårdare är det väl dags att ta i det då...
 
Precis just börjar det regna. Edit  vill att jag ska åka till butiken för hon och Fru Kickan ska baka (försök se den praktiska meningen här). Träningar sen på WHA, då vi ju har match i morgon. Ingen EM match i kväll. Dags för krigsfilm eller nåt, i förberedelse för "Praktisk SO" i skolan... 

Kommentarer
Postat av: B

1. Manuela Zinsburger, Österrike.
2. Agla Maria Albertsdottir, Island. Ung, lovande och spelar fortfarande i isländska ligan (tror jag).

Svar: Då så. Tack så mycket!
enligtvirta.blogg.se

2017-07-28 @ 18:35:35
Postat av: Fellis

Jag måste ju sticka ut hakan också.
1. Det har varit fler dåliga målvakter i EM och i princip ingen som varit solklar matchvinnare. Jag håller ändå med om Österrikes målvakt. Även om Bardsley inte ännu gjort någon tavla så håller jag henne som största risken för att England skall missa att gå långt i turneringen.
2. Troligen ligger ÅU:s chans i de spelare som inte alls har fått speltid i EM och då från något av länderna Skottland, Portugal och Island (i den ordningen).

Angående ditt allstarlag tror jag att du byter minst 3-4 förutom mv.

Svar: Jaa. Okej. Tackar för bidragen.. Låt oss se vart det bär, med allstarslag och e-mails...
enligtvirta.blogg.se

2017-07-28 @ 19:09:34
Postat av: Max

Justine Odeurs? (Hon var ju rejält överviktig som ung junior men väste till sig och blev landslagsmålvakt på under 2 år från det).
Antar att du även sett Belgiens matcher fastän YLE tycks ha någon bojkott. ZinsbErger har ju också varit okej.

Svar: Jo, jag har sett två av Belgiens matcher. Odeur, förutom det roligt klingande namnet då rikssvenska kommentatorer uttalar det, var en av dem jag kunde ha haft på min lista över dem som gjort det bra, men sedan fått en hjärnblödning.... Ser allmänt ut som om Österrike, Tyskland, England och ja ja... Frankrike måste bli dem jag kollar efter målvakt... För inte vill vi ju ha Lykke (stortån) Petersen heller...
enligtvirta.blogg.se

2017-07-28 @ 23:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0