Windsday

Precis då jag kom i läge att skriva en par rader, efter sista insatsen gällande inkomna e-postningar en liten stund efter att 9F lämnat fartyget, alltså den ultimata lärdomsgrottan klassrum 12, hörde jag för första gången att det blåser ute. Jösses vad det ylar. Jag kan dock inte se nåt, eftersom persiennerna är nerdragana och ska jag göra nåt åt dem, då kan jag inte skriva, så det så! Det måste verkligen blåsa, eftersom min hörsel bara blir sämre och sämre. Klockan 5.45 i morse stod Edit på min säng och ropade "Jag kan inga sova. Det piper så i larmet!" Jag hörde absolut ingenting, men då jag kommit till köket kunde jag faktiskt uppfatta vårt dropp- och vattenläckolarm i sitt argaste tonläge. Nu hör jag alltså vinden vina och då måste det alltså vara nåt värrigare på gång. Happy Windsday som Winnie the Pooh skulle säga. Tiddelipom....
Ibland blir även väderleksrapporter fångade av stormvindar
 
Naturen visar sin humor som vanligt. Alla vet ju att Åland Uniteds onsdagsträning är ute på Jomala konstgräs. Extremt kallt var det förra veckan. Nu är det varmt, men blåser så jag kan förstå att Kjelle inte tänker komma. Jösses va bollarna kommer att flaxa ikring i dag. men som vi vet, "It can happen in a game".
 
Jag planerar att bevista träningen. Vissa praktiska saker finns det ännu att skruva till. Maiju och Ted blev behjälpliga med Lois och Raissas ankomster, vilket jag tackar för, precis som att Lillemor, tydligen/antagligen ombesörjat att Lois får nån matbit på fredag morgon... Tack även till grannen Mathias som smärtfritt hjälpte med internetgrunkor, tills jag sedan hittade en som jag inte visste att fanns i en Vikinglineväska. Så nu blev det att lika smärtfritt ordna tillbaka allt. Jag hoppas att Raissa faktiskt kommer. Har jag sagt det förut? Biljetter och allt är fixat. Det är bara hon själv nu som fattas, samt en bekräftelse att hon förstått, samt fått grejerna... Men, det måste ha varit värre under Vietnamkriget.
 
Dagen börjades med Ledningsgruppsmöte och min roll som kaffekokare uppfylldes. Pernilla jobbar som kaffemuggsbärare och resten tittar på...
För ganska precis ett år sedan såg Edit ut så här. Nu på lördag är det dags igen för IFK Mariehamns ungdomsavslutning. Vadå avslutning? I januari? Sen följande lördag ska hon spela turnering i Godbyhallen. Jag måste vara i Helsingfors jag. Det torde bli dubbelroll, som klubbfunktionär och även tränare, samt då ligaföreningens ordförande. Våran huvudtränare är ju Spanien med Landslaget just då och assisterande coachar Åland United i träningsmatch på WHA klockan 14.15. Synd att jag inte kan vara på Edits turnering. Hoppas det blir fler och att jag kan vara där då!
 
Summa summarum, hittills eftersom dagen är långt ifrån färdig: Det är viktigt att ständigt påminna sig om att man aldrig har rätt att kräva det samma av andra som man kräver av sig själv! Amen! Eller som Edit sa i går: "...den Gud älskar lyckan får. Gamen!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0