Snart är härlig måndag här!!!

Ett långt, helt på riktigt, gigantiskt jullov kör på sina sista timmar för att i morgon ge oss en Katharsisaktig väckarklockeväckning till vårterminen 2017. Jag är helt säker på att någon kommer att säga nåt om att "hoppas ni/du/vi har laddat batterierna ordentligt så ni/du/vi orkar vara kreativa/ihärdiga/duktiga whatever för elevernas bästa." Yeah right. Det är vi/de/jag oavsett om batterier är laddade eller inte. Dessutom laddar man inte batterier genom att sova och vara hemma, på samma gång som saker händer på andra ställen än just i sömnen eller hemma hos mig.
 
I dag fick vi i alla fall firat jul. Emilia och Rufus anlände redan i natt från diverse ställen som aldrig riktigt blev klara för mig. Eckerö talades det om för nåndera, Rökka rondellen för nåndera... I varje fall var de här hela dagen till lillasyster Edits förtjusning och julklappar kunde utbytas. Mina stora barn hade velat ge mig julklappar i år, så jag blev förärad en t-skjorta av allra största storlek, ett anteckningslock, samt två filmer ;"Jurassic Park" och "Ack Värmland" som jag ju gillar och även hon som gav dem i hopp om att vi ska tillbringa kommande helgnätter i dessas sällskap. Bra att ha dem som kom hem här hemma på Åland... Linda hann aldrig med till julklappsutdelningen tyvärr, utan hon dök upp i datorrutan när det redan badades bastu... Inte lätt det här. Dessutom känns det som mitt fel, det brukar vara det nämligen...
 
Maijus bil har fåtts igång, av Harry förstås. I går fick jag hitta henne längs vägen då jag skulle plocka upp henne före mötet på Vikingahallen. Sedan, då jag körde henne till WHA där en obokad löpträning skulle gå av stapeln fick vi se att det är skillnad om man bokar eller ej. Bokat kan till exempel betyda skottat. Nu skottade Maiju upp en löparbana och så sprang damerna, såg jag på facebook. Bra bara bra...
 
Nu ryktas det lite att det skulle bli aktuellt med ligaschemaförhandlingar denna vecka. Perfekt då man blir schemalagd. Steel FM blev inget i morgon, så jag får premiärköra både Edit och mig själv till skolan 2017...
Äntligen något jag känner att jag lite kan igen...
 
 
Denna text andas mental slöhet och tomhet på mening samt budskap. Då beskriver texten ganska långt det jag känner inom mig just nu... Knät är föresten ännu svullet. Emilia tycker jag borde kolla det. Jag kollar ju varje dag tycker jag. Jo, det är större än det vänstra och känns domnat om jag petar på det. Är det nåt mer jag borde kolla?
 
Det är väl inte 20dag Knut ännu riktigt va? Men för min del tackar vi för den här julen här och nu... Den där midsommarstången har vi ju lovat att dra upp i år igen då... Månne vi får Honka borta i premiären för fjärde året i rad? Hann 8B med Jesus i fjol? Frågor frågor, som kanske får sina svar...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0