Går inte det ena så går det andra

Hevonen, omena, leppäkerttu... Edit läser för Pärla i soffan... De har tydligen hittat en bok med många språk, för mitt i allt dyker även butterfly, sommerfugl och en massa annat, som jag inte riktigt greppar upp. Sedan hämtades Pärla av sin farmor och nu är det Edit och jag igen. Produktionen av Kattia Katt har tillfälligt bromsats till följd av motivationsbrist hos ansvarig utgivare. Hoppas den återkommer så vi kan ha tidningen klar till det extra julfirandet på söndag.
 
Det där att Åland är ett stycke för sig såg jag i dagens tidning. En kille som liksom kör hela vägen med vad han än gör. Först introducerade han rugby på Åland och talar om att vi borde ha ett lag i högsta ligan, de har ju redan tränat i tre år... Sedan var han kommundirektör och måste avgå eftersom endel tyckte han inte var så bra alls, medan han själv tyckte att han var jättebra. Självklart har han också varit uppställd i politiska val, där han offentligt har gått ut med åsikter som totalt stred mot hans partis lika offentliga åsikter. I dag stod det att han ska debutera som skådespelare genom en monolog på 90 minuter som han köpt enskilda rättigheter på. Så klart ingår det i de försiktiga planerna att kanske turnera i Finland och Sverige med uppsättningen. Självförtroende fattas i varje fall inte denne man!
Här spelar Åland Stags. Det fanns ett damlag också, då när man flög in en holländsk proffstränare till det då nystartade hobbylaget. Jag är imponerad av att de finns kvar. Är man bara tokig då går det mesta. Kom ihåg var ni läste om honom sen då han turnerar på stand up scener, eller inte...
 
Nu har en av dem som skulle ringa mig i går meddelat att han inte ringde i går. Jag tackar för informationen och hoppas han ringer även i dag. Mitt meddelande till Sydney om att hon kunde försöka sova i ett varmt rum tills fönsterreparatören kommer mottogs enligt facebook klockan 06.32. Hoppas hon hade mottagit Lillemors motsvarande meddelande före det. Nåja, hela dagen att sova nu före träningen i eftermiddag.
 
Jag har ju uppmanats att spara pengar och "till exempel boka träningar utomhus" som man säger i våran styrelse... I går fick jag frågan om det vore möjligt att träna, typ inomhus då det är -10 grader kallt... Vad ska jag säga åt det? Det enda jag vet är att mitt svar kommer att väcka två olika reaktioner, en hos dem som frågar och en annan hos dem som får höra om det...
 
I dag ska vi se hur micropizza går hem hos Edit. Eftersom hon ju älskar makaroner och stekt korv har jag höga förväntningar på detta. Sen hoppas jag att Landrovern vill producera värme inom förarsätesregionerna i dag då jag tar mig inte bara till Eckerö, utan även tillbaka senare under kvällen... Jag läste ju om nån stackare som fick böter för att fönstrena inte var skrapade... jag vet hur det där är kan jag säga...
 
Sen om jag någongång blir pensionär. Påminn mig om att inte göra så här:
Detta är något som bara riktiga karlar gör...
 
Nån gång under detta dygn ska mina två mellanbarn flyga till Europa... Hoppas de begriper att meddela när de landat och så där... Även mellanlandningar...
 
Edit påstår nu att Oceanien och Australien rimmar... Bäst att gå och få de där micropizzan fixad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0