Ansöker om att det inte blir någge alls på torsdag

Då var vi där. Edit är sjuk. Eller, inte frisk i alla fall. Vanligen leder detta hemma hos oss till en pusseloperation då den som har sämsta argumenten förlorar och får bli hemma, om nu det är att förlora förstås.. Jo det är det nog. Alla som jobbat med nåt riktigt vet att det blir mer jobb av att inte jobba... Nåväl. Det gäller förstås då att informera behövande kanaler att det inte blir nåt i morgon då, för temadag funkar som argument inte då man är gift med en kontorsråtta. Jag undrar om det ens skulle bita ifall jag arrangerade temadagen... Nu blir det så att jag stiger upp klockan 6, åker och simmar och kommer sedan hem för att tillbringa resten av dagen där. Hoppas Edit piggnar i. Eller alla som varit hemma med barn vet att man egentligen inte vill att de ska piggna i, fast det så klart är det man vill... Låt oss säga så här. Hoppas Edit kan gå till skolan på fredag.
 
Informationen har alltså gått ut. Inte ännu till Edits skola och Eftis. Fru Kickan, kan du tror du göra det? Till mitt jobb har den gått, genom facebook till kanslist-Maria, samt med sms till mitt stridspar Jarmo som skulle avverka morgondagen med mig. Nu får han klara sig själv. Han meddelar dock att han tror att Tellus snurrar även i morgon trots det stora avbräcket. På riktigt tror jag inte att någon skulle märka att jag inte är där i morgon om jag inte gjorde så stort väsen av det just nu. Edits fotbollslag, samt Sigrids Mamma är informerade. Även Rufus, som kommer hit sen på kvällen fick veta. Vem till behöver underrättas? Jag sade till Maiju och Craig att vi ses på fredag, så de torde vara på det klara. Ja. Kanske Jorden snurrar ändå, som Jarmo säger...
Som ni ser har vi mycket extra grejsimojs i skolan hela tiden. Härom dagen var självaste Riksdagsmannen på besök. Nuförtiden tar sådana selfies. Hittar ni två stycken Virta på bilden? Den ene av dem var mer intresserad än den andre.
 
Onsdagar är alltid rätt kompakta. 6 lektioner som föregås av morgonträning och ledningsgruppsmöte. I dag var Maiju ute och Craig som skulle vara ensam med Marjukka valde att köra videoanalys... Smart va? Inomhus! Lektioner bedrevs så klart. En riktigt arg elev hade svårt att bara släppa att muslimska män kan ha fyra fruar och Lenin levde de sista åren i sitt liv utan kulor, kom man fram till. Dessutom åt vi någon glad kvinna som hette Maggan. Hon var god! Steel FM ställde frågor om geografi och religion och resultatet kanske hörs i etern i morgon... Sen ringde Fru Kickan och hela kvällen blev att pussla. Ett sponsormöte, ett butiksbesök, en hämtning av trött Edit från Eftis, en fotbollsträning och sedan ett kvällsordnande med diverse e-postning. En rätt vanlig dag trots allt.
 
Träningen var riktigt skön att bevista faktiskt. Nära nollgradigt och lite blåsigt. Behållningen blev Lois Roche som tränade i shorts, Florin Wagner som visade sig vara trevlig trots att hon är vegetarian och Pille Raadik som dundrade i krysset från 20 meter och vägrade göra om det. Helt seriöst måste jag säga att träningen och spelet var bland det bästa jag sett på en Åland United träning på ett antal år. Då jag frågade Maiju vad hon sagt till spelarna svarade hon bara "Perkele". Antingen svor hon åt mig eller så avslöjade hon sitt framgångskoncept.
 
Ja, så mycket mer var det väl inte här då. Snart ska jag upp och simma igen och sen får jag improvisera med Edit, laga mat år Emilia och planera med Rufus. Fru Kickan lär väl springa av och an hon också kan jag tänka.
Hej hej skolkollegerna! Vi ses på fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0