"Alla som hatar Finland, ställ er upp så man ser vem ni är."

Rubrikens replik fälldes av FBFs tävlingsansvarige då han diskuterade serieupplägget och årskalendern med oss klubbar i Damernas Liga. Han gjorde för övrigt ett utomordentligt framförande och fick mångens ilska att om inte bytas ut, så åtminstone att blandas med skratt. Mitt första möte som ordförande i Ligaföreningen gick även det helt okej, förutom att jag spillde lasagne på bordet. Vi fattade beslut om att börja fatta beslut! Bra jobbat typ. Sen kommer vi också att behöva någon som kan sjunga både Ålänningens Sång och Vårt Land. Är det jag som är den ende med den kompetensen, som Linnéa lite trodde? I så fall kommer jag att sjunga solo i mittcirkeln på WHA i sommar... Yes!
 
Jonas från Ålandstidningen ringde och undrade vem som gjort vårt andra mål i dagens träningsmatch. Jag, sittande här på färjan svarade Selma, eftersom Linnéa hade messat att Selma gjorde 2-2. Sen då jag gratulerade Selma till målet svarade hon att det nog var Elsa som gjort det. Jag bad Selma gratulera Elsa då och ringde Jonas, samt informerade även Craig, som han också skrivit till mig att Selma gjort mål. 2-2 blev det i alla fall i träningsmatchen i dag mot IFKs P02 lag.
Selma är hon längst till vänster. Hennes tvillingsyster Elsa, som tydligen gjorde mål i dag står intill henne. De övriga på bilden är Mini och Alva som här är på regionläger, men till vardags går i högstadiet och dessutom spelar i IFK Mariehamns B-flickor som ska bli vårt samarbetslag. Samarbetet började tydligen lyckosamt...
 
Dagen har medfört lite huvudvärk. Jag planerar att äta och sedan lägga mig, bara jag fått lite jobb gjort. Sen börjar ju söndagen passligt tidigt då båten anlöper Mariehamn vid 4 tiden.
Enligt rapporter fick Edits slag stryka på foten tre gånger i dagens turnering, men det hade varit roligt.. Den här bilden avslöjar också att Edit tydligen varit målvakt. Röd Bettans telefon visste också berätta att hon fått ett rött märke på benet efter att ha gjort en räddning. Bra Edit.
 
Rufus lag hade vunnit 6-1 och 8-2, men enligt honom själv spelat skit. Jaha. Ut på havet bär det. I morgon nya utmaningar för mig, min familj, min klubb och hela världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0