Sportchefens, lärarens och pappans söndag

Helgmålsringning har det varit för länge sedan. Söndagen har ljusnat, dock inte så rosig och fager, men nog kall och snöig. Jag var lite skrämd faktiskt då rubrikerna om ryssvintern och den riktiga köldens återkomst dök upp i tidningarna. Nu såg jag i natt att man talar om -4 och -6 grader Celsius. Ingenting som omöjliggör fotboll då alltså. Perfekt! Även min bil torde fixa det. Alltså igen, in bil går bra! Då det blir lite kallare behöver man bara sköta den väl. Såja, ingen behöver oroa sig.
 
I går var det alltså match. 0-3 mot pojkarna i IFK Mariehamn och framförallt Stora Robbie som dundrade in alla målen. Nästa helg blir det första dammotståndet och då har vi också tränat lite försvarsspel inför. Jag är faktiskt ganska positiv vill jag säga utan att bli allt för detaljerad.
Folk undrar vad jag gör som Sportchef. Här är vad jag gjorde i går tillsammans med Kjelle. Tur att vi var där, annars hade planen varit full med bråte då matchen skulle börja...
 
Kvällen blev sedan en Bergshöjdenupplevelse, med barn i varje hus ungefär. Även den högt efterlängtade melodifestivalen beskådades under närmast kaotiska förhållanden, med även direktkontakt med San Diego så där mitt i alltihopa. Sen började sms från Pilles 30 års kalas droppa in. I dag önskar spelarna skrinna, sade de i går kväll och ännu vid 2 tiden i natt... Jag har lyckats få tillgång till skridskor att låna via kollegan Pernilla, som är utomlands någonstans. "Har du den gamla nyckeln kvar som vi använde i skolan för typ 12 år sedan, då kommer du in i skridskoskåpet" var instruktionen. Jag har ju alltid tyckt att det är stört onödigt att kasta saker bara för att de är färdigt använda. Nu vet vi varför. Om de fortfarande vill det i dag kan jag alltså låna samt returnera skridskor till damerna. Maiju har enligt de uppgifter jag fick i natt godkänt tilltaget...
 
Då alla andra lagt sig och även jag tänkte passa på att sova, då dök Rufus upp och ville bada bastu. Well well, sauna it is. Jag fick även låtsas ge mig så han kunde gå ut därifrån utan att svimma...
 
I dag måste jag få till lite struktur för den kommande veckan. Jag måste på riktigt börja använda kalender tror jag. I morgon är det i alla fall styrelsemöte. På onsdag är det ledningsgruppsmöte i skolan. Fredag eftermidag samarbetsmöte med IFK... Sen var det mycket annat också som jag inte kommer ihåg nu direkt och som alltså då finns i kalendern. Nästa helg är det i alla fall match i Uppsala på lördag och fotbollsturnering för Edit på söndagen...
Om någon undrar vad Raissa sysslar med nuförtiden så ser ni det här. Förhoppningar om att se henne filma ute på planen senare i år lever starkt!
 
Alla utom två är vakna... Ingen utom en är dock nakna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0