Matchdag och allt bara fixar sig, tror jag...

Söndagen är här. Edit sov över hos Gurkan och Pärla i natt och både Fru Kickan och jag vandrade omkring hela natten i stafett liksom. Den ena sov och den andra vandrade och så tvärtom. Den stora händelsen kom att vara att både Edit och Pärla, utan att det var meningen har gått och ärvt gamla telefoner som gör att de nu mest messar, whats appar och ringer, samt tar bilder och, ja ni vet... Förra veckan var Edit övertygad om att jag skulle ha gillat Roger Pontare i Melodifestivalen, eftersom han var en gammal gubbe med grått skägg, just sådant som jag tycker om. Denna vecka meddelades jag direkt då Ove Törnqvist, eller vad han nu heter uppträdde att, "Titta nu, det här tycker du om"... Ja, jag har uppnått en rätt patriarkal ställning inom familjen på ett positivt sätt verkar det som.
 
Söndagen har nu blivit söndag och matchen mot AIK närmar sig. För tränarna och spelarna finns en sak att fokusera på. Matchen och det som händer inne på planen. Jag och vi andra har i uppgift att se till att de kan fokusera på just detta. Jag slogs i dag, igen en gång, av hur fantastiskt gäng vi har i den här klubben. Vi är inte många, men de vi har är säkert av elitstandard då det kommer till stora hjärtan...
De här bilderna är från den snöpliga bortaförlusten i förra årets sista match i Damernas Liga. Jag själv var ju med då som Tränare åtminstone på papperet och ledde till och med delar av uppvärmningen, precis som förritiden, vilket detta ju tekniskt sett är.
 
På bilden här ovan ser vi från vårt vänster Torolf, som är en supporter från Åboland. Väldigt klar i sina åsikter och vill att vi tar brons i år, samt vinner ligan nästa år. Han kallar mig "Sibbopojken" och är dessutom morfar till Ann-Sofie, visst? Bredvid honom står Lillemor, som ännu då bilden togs var vice ordförande. Numera är hon bara oumbärlig i sig. Då det gäller kläder, boenden och säg vad som helst, då ringer man Lillemor som ser till att någon fixar. Ofta blir det hon själv. Så är det ju Bosse, som numera även ingår i vår styrelse. Bosse är en handlingens man. Då mina joggingskor var slitna för tre år sedan råkade han ha två par nya hemma som han kom med. Jag använder dem ännu. Då Maiju behövde bil, då fixade Bosse en, easy. Även Craig har nycklar. Jag tror det inte finns någonting som Bosse inte kan ordna. Dessutom känner han Herr Landshövding bra och är inte rädd för honom. Också en fördel att ha Bosse som vän där...Gerd, Majas mamma, brukar hänga med runt landet som här i Helsingfors på bilden. Då vi spelar hemma möts man alltid av just Gerd som fixar i cafeterian och är den som har mest koll på var programblad och olika sponsorpriser finns. Vet hon inte skrattar vi och vet att hon fixar det efter hand... Åsa finns längst högerut. Utan Åsa skulle vi inte ha någon Sofia i vårt lag. Åsa hör också till dem som man kan se anmäla sig för olika uppdrag då man frågar efter vem som kan och vill på facebook.
 
Sen har vi ju han som tagit bilderna, åtminstone en av dem, också. Harry! Super Harry som på riktigt ordnar precis vad som helst. Brödrost? Japp han hittar en. Cykel, jo till och med två finns om man vill... Hämta Florins Farfar till matchen i dag, så klart var bor han? Harry är en sann klippa. Vi borde kalla honom Petrus!!!
Här i bakgrunden, bakom Florin, Lois och Vikke som spelar fotboll, står två andra som vi inte klarar oss utan. Kjelle, som i dag visar sitt stöd genom att inte komma till Eckeröhallen eftersom han är sjuk och inte vill smitta ner folk och Linnéa. I år har jag beslutat mig att inte ens fråga Linnéa om saker inför matcherna. Hon frågar själv om det är något hon inte vet. Jag instruerar Maiju att ha en organisation som informerar henne om vad som behöver informeras. Själv tar jag min egen del, oftast kring bortalag och våra dräktfärger med mera, och öser det över henne. Har inte Linnéa frågat, då är ingenting oklart! Här på bilden gör hon det som hon brukar hamna på allt som oftast. Hon messar någon som vill veta hur matchen går. Hur tror ni vi fått till många av de facebookrapporteringar från bortamatcher vi haft för våra supportrar? Jepp, just precis så här.
 
Nu, snart ska vi iväg till Gnagarbekämpningen. Bollotteriet är utfört av Edit och Hans Eriksson har vunnit en signerad boll av Pille Raadik. Detta får man först veta under första halvlek i Eckeröhallen, så ni har inte sett det här.
 
I går bjöd Gurkan på plättar till lunch. I dag bjuder hon igen... Men på något annat förstod jag. Gotta go. Hoppas på en lycklig eftermiddag i Eckeröhallen med våra 210 programblad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0