Måndagsafton

I likhet med Julafton dagen innan juldagen, Midsommarafton dagen innan midsommardagen, då måste ju Söndag kunna kallas för Måndagsafton. Det är alltså äntligen dags för sportlovet att gå över i arbetsvecka. Det kommer att betyda att bägge mina jobb kan göras lite mer schemalagt än som nu då allt flyter ihop i en grön mönja som en kollega uttryckte det.
 
Fru Kickan beter sig som om det vore söndag hon. Går omkring och hittar skräp på golvet, ovikta kläder och nu även en snövall där ute som måste skottas. Dessutom lagar hon korvsoppa, vilket ju får anses vara gott och bra. Jag tänkte mig åka och simma med Edit jag. Kvällen kommer att bli en lång massiv trög landningsbana som egentligen är tänkt som en startsträcka.
En av bollarna som syns i bild ska lottas ut med signatur till någon lycklig vinnare nästa helg. Hammarby kommer till Eckeröhallen då.
 
 
Lite klassadministration och elevrådsarrangemang står på agendan snart, samt undervisning i 14 grupper. Craig är ensam med laget denna vecka då Maiju tjänar fosterlandet. Jag ska på Marthamöte och försöka simma. Kort sagt, jag ska försöka bedriva en normal vecka i mitt kanske inte helt normala liv. Men vad är normalt? Jag tror inte det är normalt att vara normal nämligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0