Kommandocentralen rapporterar

I mycket lever jag i och som en kommandocentral. Jag är knappast den ende och alla som tycker att jag gör för mycket väsen av just mig själv hoppas jag kan ta till sig att jag inte känner någon så bra som just mig själv och därmed blir det lättast att liksom skriva om den jag känner bäst. Jag är säker på att alla har sina egna kors att bära och inget kors är tyngre än något annat. Fast det där vet vi också att inte stämmer...
 
Denna torsdag har hittills gått till att vakna, eller tekniskt sätt också till att somna eftersom klockan var halv ett då jag lade mig. Vid midnatt inledde Craig en djup diskussion om hur jag ser på årets lag. Fascinerande att frågan kom först nu då hela laget är här, men väl så. Jag kan återkomma till mina åsikter här senare någon gång om det är läge för sådant. Craigs målvakter ser i alla fall äckligt glada ut och de går till och med i takt.
 
Ja, torsdagen... Eftersom Fru Kickan fortsättningsvis är väldigt krasslig stannade jag hemma och lät bli simningen för att kunna få upp Edit och göra den delen klar. Fru Kickans bakdörr, nu menar jag den på hennes bil, hade stått öppen hela natten, så jag hopas den gick igång. Edit har sparat en stor hop av sina vantar i skolan, så de ska finnas där och efter sökande åkte vi också iväg utan utebyxorna som finns där de med.
 
Väl i skolan fick jag ta del av info från vårat nyaste flicklag, som är i desperat behov av nya spelare. Eftersom jag är närmast imbecill då det gäller datorbehandling fick jag hjälp att konvertera infolappar om just spelarsökningen att publicera än här och än där.
Det är de här flickorna som behöver få förstärkning. 5-6 stycken sjätteklassister (eller femmor alternativt sjuor om det finns sådana som vill) skulle behövas med för att de riktigt tryggt ska kunna gå vidare under tränare Bri Campos ledning.
 
 
Jag har lovat att ordna ett föräldramöte, fast eleven som ska mötas inte vill ha sin far med eftersom han är alldeles för pinsam. Detta ökar självfallet min iver att få med just fadern, som ju verkar vara en hyvens kille!!!
 
 
7A kom in och jag fick praktisera mitt favoritutrop som lärare: "Häll käften och läs om Jesus!". Detta följdes av ett intromöte gällande elevrådsmedlemmar som agerar mot elevrådets linje. Jag tyckte att elevrådet själv måste lägga upp linjer för hur man agerar mot linjebrott... Bra möte om en stund tror jag. Dessutom har jag fått ta del av en ung man som informerar att hans advokat råder honom att inte berätta vem som har sparkat in skåpet som blivit vandaliserat. Varför skåpet blivit vandaliserat fick vi dock svar på. Enligt den tigande mannen hade skåpets innehavare förtjänat det. Någon lång lista på synder som ökat listan på skuld kunde han dock inte räkna upp. En ung dam uttalade sig därmed väldigt generaliserande om män i sin egen ålder genom att säga att de flesta killar aldrig tänker på konsekvenser. Modigt sagt men tyvärr inte heller riktigt empiriskt bevisat, visade det sig.
 
Vidare ska det bli Inbördeskrig, Korståg och Anne Frank, samt följetång om sponsorhantering och matchfördelning, samt allvarlig diskussion om huruvida jag får sjunga eller inte då Ålänningens Sång och Vårt Land ska spelas på WHA i sommar. Linnéa önskar att jag ska vara tyst. Jag anhåller om att kanske få vara på läktaren bara under sången för att få sjunga. Få se hur det går...
Sen vill jag igen i vittnens närvaro informera världen om att vi behöver folk på midsommarafton igen, som i fjol. För den där käppen ska upp och Åland United har sagt sig fixa det. Kom dit snälla!!!
 
Edits träningar och kanske samarbetspolitisk diskussion med Adde, eller senaste nytt från fysträningen med Jani brukar vävas in i dessa flickfotbollsevenemang då jag gömmer mig väldigt synlig på läktaren. Rufus kommer för att inleda sin helgvistelse redan i kväll.  Jag ser med förtröstan fram emot dagen, kvällen och natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0