Jag är inte helt skit... tror jag....

Då det nu verkar vara en sådan vecka är det väl bäst att skriva ut det. Just nu känns det som om jag har koll på en hel del. Att ha koll på allt är att ta i. Att säga att jag är bra på det jag gör är även det att helt spela Fan med ödet. Jag har dock haft sämre veckor på jobben...
 
Undervisningen ångar på. Lite trögt går det med Nya testamentet och katolska kyrkan men medeltiden, Europas 1920-30 tal och de andra grupperna jag basar för går faktiskt med ett visst flow. Visste ni att även lärare, åtminstone jag då, funderar och analyserar så här, som om det vore ett riktigt jobb eller nåt? Emilia skrev ett studentprov i dag och säger att det gick helt okej. Linda skrev i natt att hon har det bra och är glad. Rufus skojade och var rolig i morse och har även han har lite flow i vissa avseenden. Edit hon älskar hela världen och Fru Kickan vilar sig i form och är allmänt tillfreds hon med faktiskt.
 
Fotbollen då... Jo, även där känns det som om en helhet börjar formas. I dag hann jag efter mycket jagande i butik, på eftis och sedan hemma i tid till ett möte med Thomi, Adde och Ove. jag tror vi gjorde goda och viktiga beslut för den åländska damfotbollen där. Sen hann jag även ut till Eckerö mitt i träningen. Herr Landshövding hade under bilfärden gett mig fullmakt att engagera Marjukka i något som kanske kommer att rädda hela min sommar och mitt liv i långt... Nej, inget sånt. Hon kommer bara att hjälpa mig med vissa saker. Blir detta rätt kommer hon att vara nöjd, jag kommer att vara energisk och Åland United kommer igen att vara lite bättre...
Efter träningen förde jag en konversation på flere minuter med Florin, som här ses träna med sin gamla klubb. Diskussionen gick på svenska!!! "Min svenska är mycket dålig" sade Florin och bevisade därmed den definitiva motsatsen!
 
 
Här hemma, då jag kommit hit, fick jag smörja kråset med kalla köttpiroger. Bra, då jag bara ätit jordgubbskräm och lite smörgås under skolans mannagrynsgrötslunch. Edit är över hos Gurkan och Pärla. Hon väntas hem snart för att läsa minst en kvart, då hon har tre lästillfällen av fyra kvar att utföra på tre dagar i skolans läskampanj. Hon läser ju varje dag och säkert mer än de flesta 7 åringar. Det är bara det att det måste vara organiserat och kontrollerat för att godkännas i kampanjen.
 
I morgon bär det till Sverige och matchen i Uppsala. Detta blir 5e gången jag besöker Lötens IP. Första gången mötte vi Danmarks IF, sedan har det blivit tre gånger mot Sirius och nu första gången mot IK Uppsala Fotboll. Det är ändå samma lag vi möter. De brukar byta förening ibland bara. 4 gånger har de varit på Åland under denna samma tid dessutom. Varje år, men turvis här turvis där. I fjol tog vi på pälsen i Eckeröhallen. Jag har faktiskt förhoppningar om nåt annat i morgon.
Sen på söndag då jag är hemma igen har Edit turnering i Baltichallen. Här är från i torsdags då hennes IFK spelade 3-3 borta mot JIK. Edit var kapten som bilden visar, fast hon förstås inte hade en aning om att hon var det före jag berättade det efteråt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0