I bubblan

Sportlovstisdag. Fint väder ser det ut som. Fru Kickan på jobb, Edit just äten, alltså hon har ätit... Emilia anlänt. Rufus någon annan stans, säkraste nästa punkt då jag ser honom torde vara torsdag förmiddag... Några möten förberedda. Sponsorering, ungdomsarbete, sånna där fotbollsgrejer... "Nån sport nu igen" som före detta kollegan Tanja sade på färjan för en par veckor sedan. Jo just det... I kväll herrarnas Champions League och obligatorisk sms dag till Magister Sviberg.
 
I går råkade jag mig av en händelse, jag sökte min son, vara på Avancia (ett gym här i Mariehamn). Jag gick omkring i min vinterjacka och i mina fläckiga träningsbyxor. Hela IFK Mariehamns herrlag (utom Craig visade det sig eftersom han inte gör styrketräning) fanns där och visade äkta förvåning över att se mig. Kapten Lyyski tyckte inte att jag ser ut som en som skulle träna på Avancia... Fystränare Kricke tyckte att jag såg borttappad ut... Vet ni va, de har rätt. Jag hittade min son dock som sade att man inte kunde missa att jag var i huset eftersom det hörs ända in i duschen... Hur kan det vara så?
Detta är Wayne Shaw. Sutton Uniteds andremålvakt. I går kväll under den omtalade cupmatchen mot Arsenal, som förresten just Arsenal vann med 0-2 väckte han hela fotbollsvärldens beundran genom att äta en korv, eller nån slags paj, på avbytarbänken mitt under match. Detta hade inte tillåtits i damernas Champions League kan jag berätta, eller kanske bara bananer är förbjudet på bänken i den tävlingen... Wayne Shaw har blivit en stor celebritet under Suttons cupsaga och enligt TV kommentatorn i går har han erbjudits stora pengar för att göra en gig som nakenmodell. Detta får mig att igen fundera på vad jag kunde ha blivit om jag hade varit född i England...
 
Om en par timmar ska jag på möte med en annan målvakt, nämligen numera våran egen Marjukka.
 
Tillsammans med henne här ska vi förhoppningsvis få till lite struktur och utveckling i både marknadsföring och överlevnad gällande flickverksamhet.
 
I övrigt är det mångfascetterat på olika håll. En supporter till ÅU meddelade i natt att han hört att jag är extremt smart. En bekant är övertygad om att Europa kommer att dras in i ett stort krig. Andra bekanta påstår att manlig kostym är en symbol för kvinnoförtryck. Edit tycker inte om såsen till köttbullarna "eftersom det liksom finns små snoppar i den"...
 
Glad tisdag till alla som förtjänar det, och resten med förresten. Vad ska vi knussla här?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0