Från päron till målvaktsserver och sedan föräldrainformatör

Detta har varit en hektisk dag, men hittills har jag hunnit med, tro det eller ej. Gårdagen avslutades med en helt osannolik 4-0 risbastu för Barcelona. Sen pep vår leakomatic 4 gånger under natten. Varje gång jag stängde den gick någon dit och lade en kran att droppa. Jag är så glad att vi har en leakomatic...
 
Efter att Edit kommit iväg till skolan gjorde jag en egen skoldag i form av friluftsdagsövervakare. Först hade vi lite teori och inneidrott, jag spelade faktiskt pingis. Dessutom hann jag fixa med kommande presskonferenser och argumentera om vem som ska representera oss vid den nationella media öppningen och vem inte. Rufus fick sina slalomskidor och fåglarna kvittrade. jag hann till och med ut på planen en stund då laget tränade medan vår skoldag höll på.
 
Skridskor och hjälmar fixade jag vant och galant till ungdomarna sedan i ishallen. Även grillen fick jag igång tillsammans med Kollega M. 1 korv var hade Mat-Inger sagt till henne. Lite snålt tyckte jag. Sen var det ju det där med vegetarianer och muslimer... De hade fått var sitt äpple... Någonting var lurt tyckte jag. Det blev att ringa Mat-Inger, som meddelade att det var tre korvar var och att det borde finnas vegetarisk korv för vegetarianer och muslimer... Ingen sådan hittades. En skräck bland barnen som redan börjat äta uppstod dock då de hörde mig säga "vegetarisk korv" jag måste lugna dem högljutt och med pondus påpeka att ingen behövde vara orolig att ha fått i sig vegetarisk korv, eftersom vi helt enkelt inte hade sådan.
 
Jag slängde mig i bilen och körde ut till skolan för att hämta alternativ mat. Mat-Inger ringde och meddelade att vi tydligen inte hade muggar heller. Dessa fick jag sedan då jag kom fram till skolan. Vegetarisk korv hade vi dock ej, så hon hänvisade mig till Vikingaåsen där de ska ha sådan sade hon. I Vikingaåsens kök hade de minsann ingen vegetarisk korv, men däremot en hel plastpåse mandariner och päron. Utrustad med muggar och frukt återvände jag sedan till ishallen. Bra resa va...
Även sommartid behöver man äta har jag läst på Facebook....
 
 
Från ishallen bar det tillbaka till skolan där de senaste e postmeddelandena behandlades. Rufus hämtade slalomutrustningen och jag packade den i bilen och åkte till Mariehamns stadshus för att träffa Bildningssschefen, eller vad han nu har för titel. Även Mattsson från IFK var där. Lite varianter om hur våra spelare kan användas för allmän nytta och även förhoppningsvis för att få en lite ersättning dryftades. Direkt därifrån till Sport Center och returnera skidorna och sen till planen i Jomala. Onsdagsträning.
 
Iförd jeans och vinterskor, då jag inte hunnit byta om eller ta nåt ombyte med mig ens, serverade jag bollar till Craig som vaktade ena målet. Lite före träningen var slut fick jag ånyo hasta upp till skolan där städarna faktiskt är på väg hem då de kunnat börja jobbet tidigare i dag på grund av vår friluftsdag. Nu ska vi ha föräldramöte. Sofias Mamma har meddelat att de kokar kaffe och säljer här i mitt klassrum. Va bra. Bäst att jag har nåt att förmedla också eftersom jag nu har lockat hit dem och allt. Sen hoppas jag även att hinna hem så jag hinner se Fru Kickan och Edit en liten sväng innan de sover och jag ser Bayern München-Arsenal... Hoppas det finns nåt lite jag kunde äta också och kalla, typ... Middag... I morgon är det torsdag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0