Det hände en sak...

Egentligen har jag duktigt bråttom. Jag var just och improviserade två radioreklamer för våra träningsmatcher mot AIK och Hammarby... Tror ni det är okej att benämna den ena som "Gnagarbekämpning"? Det hörde jag mig säga i alla fall... Bara det kommer folk så. Precis i dessa minuter ska jag även iväg till planen och vara med om lagets onsdagskvällsträning. I morse hade det varit soligt och kallt, säger facebook. Nu kanske det inte är lika soligt och kallt, det är ett påhittat tillstånd, det vet alla som inte kan fysik så bra...
 
Vi diskuterade i skolan om faktum att elever fotograferar och filmar en hel del med sina telefoner... Det kanske kan vara bra för deras egen rättssäkerhet ibland med tanke på vad som kan hända då jag gräver i mina hyllor i klassrummet...
Om man inte varit med själv kunde man tro att mina lektioner är lite konstiga... Eller vad man tycker ens efter att ha varit med. Jag har ju bara mina egna lektioner så jag vet ju inte hur andras är. Dessa fanns i min hylla i dag i alla fall. Om nån saknar vet ni var man kan komma och prova... Jag menar få tillbaka... Det finns lite strumpor också, samt ett linne. För att inte tala om skalliga fågelpennor, en pilbåge, tre söndriga kaffemuggar, en bläckfisk av garn och sedan även en kipa och några engelska samt brittiska flaggor... Och lite till som inte ska nämnas här.
 
Arbetet går annars vidare. I går sålde jag 25 målkortslotter på 2 timmar. Frågor som "till vilken nytta" och "varför ska jag göra det här" parerades i år med faktum som att man gör bäst i att hållas från svarta listan för kvinnohatare... Några modiga gerillas finns det som faktiskt vägrade köpa.
 
Ytterligare hade vi i går en jobbig stund i klassrummet då det luktade prutt i 30 minuter och ingen erkände, eller ens täcktes ta upp att de luktade. De kanske trodde det var jag, men det var det inte. Jag gick runt och kollade. Lukten följde inte med mig, utan kom någonstans mitt i klassen ifrån. En verkligt plågsam stund då eleverna satt och jobbade med Jesus som en del av Nya Testamentet. Ett riktigt skitarbete. 9orna som kom in efteråt vädrade och så var det bra igen. Jobbigt för alla det där...
 
Jag försåg även laget med 25 stycken nya Nikebollar. Förstås var de felpumpade och jag fick tömma ur dem. Craig tömde också ur en och den fick jag pumpa upp igen. Så gick den kvällen i Eckeröhallen. Förstås visade det sig att jag var så effektiv att jag länsade till och med flicklagets målvakts boll och körde den hem till vårt garage...Hon kom i dag och knackade på dörren till klassrummet och undrade om det fanns en chans att hon kunde få tillbaka sin boll. Det ska hon nog få, bara jag minns...
Sen var det det där med ÅCA. Herr Landshövding tog i det hela och nu kommer laget att kunna vara lika glatt som i fjol, då bilden togs, ätandes ÅCA bröd, med ÅCA ost och ÅCA mjölk till. Vi i klubben är nästan lika glada som i fjol. På ÅCA hoppas jag man är mycket gladare... Alla är glada i alla fall och det är ju en grund för "a long and Beautiful friendship"...
 
Bara jag kommer hem från träningen ska jag banne mig bada bastu. Edit får jag ha med mig här nånstans då Fru Kickan spelar volleyboll. I morgon har Edit match och Rufus skulle komma på kvällen som han ju alltid gör, eller hittills har gjort en gång. Emilia kanske laddar upp för studentskrivningar.. Jag tycker att pyttipanna hos farsan vore en kanonuppladdning. Men hon avgör själv så klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0