Snabb uppföljare

Eftersom det ännu är mörkt ute och jag inte vet vilken sekund Sally vaknar slänger jag iväg några bokstäver här, om inte annat för att skapa stress för mig själv, vilket ju är positivt då förändring inte är bra för en konservativt sinnad person, som jag kanske är ibland, fast jag nog mer känner mig liberal, på ett nationalistiskt sätt....
 
Med hänvisning till våra pålästa och kloka politiker i ledningen för Södra Ålands Högstadiedistrikt, som på ren svenska inte har en enda rätt häst i sin hage med tanke på hur de inte besluter utan förhalar, är det kanske riskabelt att berätta vad som funkar om det måste... I går vid 13-tiden kände jag en hand på mitt ryggslut och ner på mina skinkor. Hansen daskade mig på rumpan igen och igen. Jag gjorde en snabb utvärdering om hur reagera. Jag valde att hålla blicken framåt, samt säga "Det är sådant där man hamnar i tidningen för nuförtiden". Sedan svängde jag mig långsamt om... Och där stod Edit, Fru Kickan och Sally...
 
De två sista lektionerna undervisade jag i korridoren, eftersom niorna ju ockuperar mitt klassrum och på samma gång Åland Uniteds kansli, för julfeststök. Till min hjälp med 7Es och 8As edukation hade jag Edit och Sally. Edit ritade bilder, gick runt och kollade att alla gjorde vad de skulle och upplyste folk om att Sovjetunionen liksom är Ryssland. Sally satt i sin bilstol och väckte stor uppmärksamhet, speciellt under rasten då 10 tals barnvakter såg till henne då hon fanns på ett bord och jag kunde se till nior och kolla e post med mera.
Så här såg jag ut för några år sedan då jag bara hade fyra barn och en ligamedalj...
 
 
Vi överlevde skolan och kom hem, där vi även överlevde kvällen, fram till att Edit kostaterades ha feber... Natten fördrevs sedan med en het Edit, en gurglande Sally och mitt i allt även med fru Kickan som tröttnat på att sova i soffan, dit hon hamnat då sängen var full då hon kom hem. Ännu mer välfylld blev ju sängen sen under morgonnatten och då hon skulle visa hur man får Sally lugn utbröt stora stormen, som nu mynnat ut i att både babyn och hon sover som små barn, vilket ju Sally de facto är... Edit har ont i huvudet och är hungrig så jag steg upp med henne.
 
I dag borde jag börja med de där vitsorden som ska vara inne på måndag klockan 12. Jag är lite osäker, men runt 400 bedömningar som ska registreras borde jag göra. Dessutom trodde jag att målvakten vi ämnar kontraktera skulle ha hört av sig, men efter att en agent mitt i allt steg upp ur askan i går kväll har det hela bromsat. Konstig grej det där med Agenter. Inte går nåt smidigare med hjälp av dem i alla fall...Assisterande tränare tror jag vi har typ klar från och med i går kväll, men några detaljer, som bland annat Herr Landshövding ringde om i går kväll precis då Sally tappat tutten och spytt ner sin pyjamas ringde om finns kvar så inga nyheter kring detta på nån halv vecka tror jag kommer att komma.
 
En välsignad helg till er alla nu! Edit påminner mig om att jag måste köpa glass. Får väl se vad som händer när, eller borde vi säga om, det ljusnar...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0