Merry Christmas

Efter vår Skandinaviska förfest firar i dag stora delar av världen Jul. Därför får dagens hälsning gå på engelska, för just i de områdena där detta tungomål talas ännu ymnigare än på Åland är det Christmas Day i dag. Den riktiga dagen, som den romerska kejsaren bestämde att skulle vara Jesu födelsedag, eller dagen då Santa Claus, Father Christmas eller vad ni nu kallar honom har dykt in genom skorstenen medan man sov...
 
Vi firade julafton här hos oss och sedan en andra halvlek hos Klan Röd Bettan på andra sidan stan. Sally jobbade hårt och sover nu som en baby. Edit tog i med kraft hon också, liksom de övriga kusinerna under kvällen och nu ligger hon i soffan med 38,2 graders feber... Kanske det var kvällens, eller nattens PS 4 spel med Pappa som förstörde allt... Jag flaggar ju för att barnslighet gör att man kan ta saker på allvar, vilket är det samma som att se Gud i allt (bra formulerat va?). Därmed blev spelet Sims 4 högsta allvar då farsan tog i att styra upp Edits familjeskapelse där en stackars familj ligger i sin egen smuts på gatan. Vid midnatt hade de i alla fall ett hus och möbler, samt föräldrarna varsitt jobb. Dock har vi ingen barnvaktning åt blöjbarnet som får raseriutbrott och jag är osäker på om spisen funkar efter eldsvådan... Sådana där spel är förfärliga för en sådan som jag, då jag inte leker då jag leker. Edit verkade älska det i alla fall.
Trots fina julklappar, god mat och jultrevligt umgänge är detta ändå det allra bästa för mig med julen 2017! Riktigt blödig blir jag då jag ser detta och må det vara ett bevis för framtiden på att det hänt åtminstone en gång. Då det gäller familjejular är devisen "utgå från att det kan vara sista gången" alltid aktuell. Hoppas det blir fler gånger och olika partners och barnbarn ryms nog också med i framtida bilder. Fru Kickans telefon kommer nog att kunna fota sådant också.  Trots att jag inte ska skriva om Rufus passar jag på att i denna juleufori berätta att jag vann honom i armbrytning. Det kanske också var sista gången. Nytt mästarmöte är bokat till den 24/12 2018.
 
 
I hemlighet hann jag faktiskt fixa lite Åland Unitedgrejer också. Mitt i allt fick vi en gästspelare som behövde färja och boende... Vikingline hade typiskt nog julstängt på julafton, kan man tänka sig. Jag fick till en liten telefon, sms, mailkedja som förhoppningsvis gjorde att spelaren kommer att finnas här i veckan och sedan även kunna testas samt träffa oss och bo, samt äta. Tack Samuel, Ted och Lillemor, trots att de två sistnämnda mest fungerade i sin frånvaro i går. God Jul på er! jag räknade helt kallt med att ni står pall och lovade allt möjligt som vi, eller jag då kanske, får se att blir till...
 
Dop ska det bli på torsdag. Vi kör klassikerna Trygga räkan samt Måne och sol... Enklast så, folk kan ju sjunga med då i alla fall...
Jullunchen var till de flestas förtjusning. Tacos för resten och risgrynsgröt för Edit.
 
 
Välsignad Juldag till världen! Målvakt och mittback skulle behöva spikas. Och de där sponsorerna med... Bara vi får Simsfamiljen i harmoni med Edit ska jag i hemlighet nog fixa lite sånt också... I natt kanske....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0