Kom flickor så får ni godis ur farbrors bil...

Ni vet alla att ni inte ska ta emot godis som främmande farbröder erbjuder. De två unga kvinnorna, som på basen av en tidigare överenskommelse ansett mig vara skyldig dem godis, ansåg tydligen inte mig vara så främmande då, för de tog glatt emot det jag erbjöd ur min bil faktiskt... Sedan kramade de mig också. Jag poängterar skarpt att jag inte tog initiativet till varken det ena eller det andra, men godiset, som jag tydligen lovat, det köpte jag för 2,50 och får förhoppningsvis lite lugn, inte bara i själen utan även i öronen nu...
 
Luciamorgon var det i dag. Vi vet ju aldrig vem som ska vara Lucia i min skola före hon skrider in... Det visade sig vara våran Sofia i år. Med våran menar jag så klart 8As.
Här står hela 8As fraktion i Luciatåget uppradade. Duktiga flickor, men inga stjärngossar tyvärr. Exakt ett stycke stjärngosse hade skolan fått fram. En gammal rutinerad stjärngosse som jag själv tycker det är lite svagt, men i övrigt måste jag säga att ungdomen, i detta fall våra högstadieelever beter sig exemplariskt då man har samlingar och de ska visa varandra respekt och hänsyn. Tänk om vi varit ens hälften så civiliserade på 1980-talet... Blodsband lär ska förekomma i stjärngossegebitet på annat håll i dag, men det är ytterst oklart om jag får nämna eller ännu mer publicera bilder på det. Jag kan bara säga att jag är glad och stolt!
 
 
Glad och stolt var jag givetvis även i går kväll vid Dansgalan. Edit gjorde sin grej och fast det kändes konstigt med den första galan på 10 år utan Emilia var det skönt att se sitt barn göra väl ifrån sig. Jag hade skaffat fyra rosor, en från varje familjemedlem som finns på Åland och flickan var glad, god och entusiastisk ända hem, där vi fann att hennes telefon var borta. Vi fick åka tillbaka och hittade så klart ingenting i Alandica, varken backstage eller på scenen... Fru Kickan, som låg i sängen och jobbade med Sallys insomning fick köra Find my I phone då vi återvände hem vid 22 tiden och det visade sig att telefonen var hemma. Var då hemma? Jo, visade det sig. I skafferiet i ett kakpaket... Så klart. Och inte hade den ljudsignal på heller...
 
Så blev det ketchupeffekt. En bekräftelse om en riktigt god värvning har vi fått! Då spelaren och hennes agent ger klartecken publicerar vi det hela. Det blir inget i dag, men förhoppningsvis i morgon. Detta är en bra spelare och en sådan som vi sökt efter ur många vinklar och i flere år! Nu bara resten med då. Fransosen till exempel har vaknat och föreslår helt orimliga saker som vanligt... Få se om jag var tillräckligt otrevlig tillbaka så han förstår att vi menar allvar.
 
Snart är det sponsormöte med en av våra större samarbetspartners. jag undrar fortfarande vad jag ska säga om vårt ungdomsarbete som de säger sig vilja stöda...
Hemma lyser stjärnan över hungriga barn. Pappa mest fryser...
 
 
Vitsord ska det vara. Jag har utvecklat ett system att informera elever om dåliga nyheter genom att få dem att tro det värsta. Då blir de glada över att det som är en dålig nyhet egentligen är bättre än vad de trodde. Två stycken har hittills lett och skrattat då de fått veta om att de får sänkt i uppförande... Ta i trä! Mera bara...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0