Än är det mycket kvar, tycker jag

Jag fick min mustasch friserad av grannkärringen medan en annan grannkärring satt och nickade nöjt. Fru Kickan säger ingenting, men min skäggväxt har kommenterats mycket under den senaste tiden. Grannkärringarna gillar hur jag ser ut. Fru Kickan säger inte vad hon tänker och jag själv är bara glad om jag inte behöver raka mig... Ryktet säger att Sally sov dåligt i natt. Jag märkte inte mycket, eller jo, det gjorde jag men registrerade inte att det skulle ha varit sämre än vanligt. Jag måste ha varit rätt slut jag själv.
 
Edit fick betyg i går. Det fantastiska är att hon just nu är det enda av mina fem barn som får julbetyg. Allt var nog bra, förutom att hon "behöver öva på att komma in i tid från rasterna" samt att "vänta på sin taltur"... Undrar var hon får sådant ifrån?
 
Jag fick 2 och en halv timme frilöpning i dag, så jag hann in till Herr Landshövding med en present. Dessutom handlade jag alla de julklappar som ska utdelas från mig här på Åland, förutom de som ska utdelas från mig och Fru Kickan redan har skaffat. Jag fick ett ganska bra resultat till stånd tror jag. Mitt kroppsspråk är rätt övertydligt och hjälper till att spara tid ibland. "Jaha, du vill säkert ha ett presentkort" sade den kvinnliga försäljaren mycket riktigt på ett ställe dit jag gått in för att, ja skaffa ett presentkort. Försäljarens slutsats drogs dock utan att jag hade yttrat ett ord. Hon såg på min blick att jag inte hade en susning om vad de sålde sa hon, fick rätt och sålde faktiskt ett presentkort....
 
Dagens tema för Samuel och mig har varit människor som inte varar då man ringer och skriver. Ja, det är skönt att få någon som håller med. Det finns få så irriterande saker som människor som inte svarar på sms, mail eller telefonsamtal. Okej, en gång eller då och då kan ju hända oss alla, men att sätta det i system för att vara så där coolt lös och ledig som bara svarar då det passar en själv, det liknar ingenting. Lite som att försöka få nåt gjort i juli... Nu är det december och faktiskt inte julafton före om två dagar. Det finns för mig ingen orsak att inte svara då man försöker göra sitt jobb. Men som vi vet kan det finnas orsaker till allt, så att gapa här gör ingen gladare. Målvakt och mittback behöver vi ändå, samt lite hg spelare till...
Igen en gammal bild, men den påminner mig om vad jag en gång var och vad jag varit före det till och med...
 
 
Fru Kickan slog på stort och bestämde att vi skulle se en familjefilm. Redan att vi såg en hel film från början till slut var värt ett kryss i taket. Kvällens höjdpunkt blir på samma gång en slags höjdpunkt för hela hösten. Om två timmar ungefär ska Linda och Emilia stiga ur samma flygplan på Mariehamns flygfält. Edit säger att hon inte är nervös... Nej jag är inte heller nervös, men nog ivrig!!! Två stora barn hem på en gång och för första gången någonsin har jag alla fem barnen på åländsk/finländsk mark på samma gång! Det kommer inte att bli ofta, så det är värt att skriva om!
 
Tre saker önskar jag för i morgon:
1. Få alla barnen hit en liten liten stund så de får förenas med sin nya syster.
2. Få se El Clasico på YLE
3. Få kontakt och positiv respons av målvakten och mittbacken vi jagar.
 
Sen kan vi ha jul, någon timme! Då Påven talar, då tystnar Åland Uniteds kansli... En stund i alla fall!
 
Fuskat har vi också i dag. Fru Kickan sa att man visst kan laga och äta julskinka två dagar före julafton.. Ja, och så gjorde vi det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0