2 månader senare och Världen är sig lik, kanske

I dag fyller Sally 2 månader. Edit påminde mig om detta i morse och sade att vi då måste vara extra mycket med just Sally. För mig skiter detta sig blankt då jag har utvecklingssamtal och direkt därpå ska närvara vid ÅUs styrelsemöte. Hem kommer jag precis för att hinna hålla i babysen medan Fru Kickan duschar och sedan sover.
Ungefär så här ser det ut...
 
 
Kvar då finns, Julkalendern med Edit, om jag hinner och sedan kanske middag, ifall det finns och det troligen tilltagna kvällsjobbet som en rekyl på styrelsemötet.
 
Vi har ju fått lite öppning då det gäller spelare och nu hoppas jag bara att vi kan hålla ångan uppe och gott humör även efter mötet. Mycket beror ju på dagsformen och andra saker...
 
Här i skolan försöker jag mig på lite tankeverksamhet då jag bad eleverna fundera ut exempel på god terrorism, eller martyrer av betydelse. En av de eleverna som skulle jobba med uppgiften kom fram i korridoren och undrade lite... "Om jag förstod dig rätt skulle vi alltså göra en lista på goda nazister, var det inte så?" Nej, så var det inte... Jag överväger igen att bli taxichaufför.. Inte för att det är ett lättare jobb, men chansen att lyckas med entydiga uppgifter tror jag är större inom den branschen ändå...
 
En kollega är fortfarande besatt av min bakdel. Hon vill alltså fotografera den och ha den på bild på klassrumsväggen. I dag blev hon ännu mer konkret då hon spekulerade i om baken gör sig bäst med byxa eller utan. "Jaa, hur ser den ut alltså?" frågade hon, som om nu jag kunde beskriva sånt... Hon har inte ännu kommit för att titta, som jag inbjöd henne att göra nån lektion.
 
God fisk serverades det förresten i matsalen.
 
Må alla goda makter vara med nu så vi får ett bra styrelsemöte, efter utvecklingssamtalet, och sedan en riktigt produktiv natt. Det behövs minsann. Fru Kickan, hoppas du orkar med mig si så där 25-30 år ännu... Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0