Usain Bolt, Mo Farah, FC Espoo

Tillbaka hos laget. Efter nattens skyfall har Helsingfors och förhoppningsvis även Sibbo dränkts i sol. Kjelle meddelar stolt att han fortfarande är med och inte blivit kvarglömd i hamnen som senast då vi spelade cupmatch. Maja är sjuk och hemma. Hennes föräldrar är dock med på resan... Okej, jag var inte hemma under torsdagen och fredagen...
 
Edit och Farföräldrarna, samt åtminstone enligt gårdagens utsago hela familjen Melleri tänkte dyka upp i Alberga. Vore roligt så man hinner se dem en gång till före jul eller nåt... Ifall det nu inte blir så att vi skulle få en cupsemifinal i Helsingfors om två veckor och så eventuellt lägerskola i Helsingfors med 8A i november... Inte är det ju dock sagt att alla de hinner eller kan komma till dessa då heller och vad yrar jag om jul? Nåja, låt oss säga "för denna gång" så blir det rättast.
Detta är FC Espoo i en cupmatch från en tidigare säsong i en match som tydligen då också spelades tidigare under säsongen.
 
 
Jag har väl avslöjat att jag älskar cupen. Det vore så fantastiskt att få uppleva framgång i den också. Hittills har Åland Uniteds saga i denna tävling inte varit så värst rosig, men det finns alltid en möjlighet att ändra på det. Bussen står vid Svenska Teatern. Endel sitter ute i solskenet och pratar, andra vankar längs Mannerheimvägen. Busschauffören säger sig komma från Vaakkolabacken, precis därifrån som jag åkte med buss 848 i morse. De har lagt om alla busslinjer sedan jag var ung och förväntansfull. Nu är jag bara... Är jag ens förväntansfull? Full är jag inte för tillfället, annat än full med känslor och intryck... Ja ja...
 
Jag köpte en Bamsetidning på Akademen för att kunna ge till Edit för hemresan. Jag betjänades av en flicka som hade en finsk och en engelsk flagga på sin namnbricka. Hon talade dock svenska. Kanske min Åland United t skjorta och faktum att jag köpte Bamse på svenska gjorde att hon inledde direkt på ett språk hon sedan, just på svenska sade att hon inte kan...
 
För att anknyta till rubriken vill jag bara säga att jag är ödmjukt beundrande till Usain Bolt, som förhoppningsvis inte tjuvstartar i dag och Mo Farah som, jo han är det, är större än Paavo Nurmi! Hoppas hinna se 5000 metersloppet sedan. Gårdagens 10000 meter verkar ju ha varit en riktig höjdare enligt alla måttstockar.
 
Nu cupmatch, sedan resten av livet. Hemma i natt! Få se vem där ska vara då och vem som sover i vilken säng...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0