Upp på våran gård, där stod en nyer Ford...

Om allt går som det är tänkt är jag en Ford-ägare om några timmar, eller i alla fall inom ett dygn. Fru Kickan har ju jobbat stenhårt med försäljningen av min Landrover och nu har denna dagen gått till att hon jobbat ännu stenhårdare för att bestämma vilken bil jag ska köpa, samt till att ordna finansiering och bra pris. Tack, Fru Kickan. Du skötte det nästan som om jag själv hade gjort det. Forden stod här hos oss enda tills jag lyckades förklara för Fru Kickan att vi behöver köra den tillbaka till bilhandlaren så att jag kan ta mig på jobb med Röda Bettan och sedan köpa bilen från just handlaren, eftersom den ju bara var på prov, men lite glömdes i all hast. I morgon köps Forden i alla fall och jag räknar få tillgång till den på riktigt på torsdag. Fram till dess gäller Röda Bettan, som tyvärr inte förde oss vidare i cupen.
 
 
 
Också annars har detta varit lite Nalle Puhaktigt "Sommarens sista dag"... Inte vädermässigt, här har det löpts och rullskrinnats längs gatan och i buskar med klänning, inte jag utan gatans flickor. Rufus har börjat Lusse och det jag fått veta, förutom att jag inte får ringa just då jag ringer och att han faktiskt är upptagen är att han går på 1F och att jag känner några av hans klasskompisar. Emilia och Linda har skaffat sin systertatuering och om bara några timmar far Linda iväg mot sitt Kalifornien. Hon har lovat komma till Jul och det gör det hela lite lättare än det brukar, tycker jag... Edit har bestämt att hennes uggla Owen ska få följa med, så Owen och en påse Hedelmä-aakkoset, som är mitt bidrag väntar här på att få tas till flygfältet vid halv 6 tiden tisdag morgon och sedan att färdas ända till San Diego.
 
Sen ska jag, förutom att köpa bil, även till skolan... Planeringsdag kallas det och för att de politiskt tillsatta beslutsfattarna och de politiskt tillsatta tjänstemännen ska bli lyckliga har vi faktiskt fulla dagar på schemat detta år. Vi kommer säkert att jobba bättre just därför. Nya Åland har läst min blogg och kommit fram till att Miksu från Helsingfors gästar oss i Åland United, samt att Lisa kommit, eller det hoppas jag att de visste ändå. Hoppas hinna ut till Hammarvallen i morgon och se dem sparka boll.
 
Kvällens styrelsemöte blev nästan bra. Mycket att göra, men så ska det väl vara. Allt är dock inte guld och gröna skogar, ifall någon nu hade trott det med tanke på läget i ligan och utträdet ur cupen. En supporter har meddelat mig per e-post att han bojkottar ÅU på WHA från och med nu och en annan har smsat långa historier om hur felaktiga våra kontrakteringar inför nästa år är. Jag antar att detta bara är bra och att vi börjar tas på allvar... Det är alltså detta jag velat hela tiden... Idiot!!!!

Kommentarer
Postat av: Torolf%252520Wikstr%2525F6m

Hej! Du borde ha skrivit att bojkotten gäller så länge fröken Ruotsalainen är anställd av ÅU. Rätt skall vara rätt. Ha fortsatt en bra dag.

Svar: Jag hade inte tänkt skriva det eller vem supportern är, men nu kom det ju fram :-) Tack det samma i övrigt!
enligtvirta.blogg.se

2017-08-15 @ 05:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0