Kontoret på ryggen och en allstarselva

Äntligen hemma, skulle jag säkert säga om det inte vore så att hela världen liksom är mitt hem. Hela världen är också ett kontor efter att man uppfann mobiltelefoner och laptops, samt sån där wifi. Annica Sjölund Summer Camp, med närmare 80 flickor och cirka 10 kvinnliga ledare drog igen igång i Markusböle. Samuel och jag var de ända manliga på ledarsdan och Samuels del var att köpa mat och min att torka av borden efter maten. I övrigt satt han på sitt kontor och jag tog mitt ur väskan och fickan.
 
Gränslöst med e-post och samtal har det varit i dag. Undrar hur det ska bli sen då skolan börjar, för riktigt så här har det ändå inte varit tidigare somrar... Nåjo, flickorna såg ut att ha roligt i alla fall och alla farbröder runt damfotbollen har slagit fast cupmatchen till klockan 17 på söndag och allt möjligt annat.
Jenny gjorde ju hattrick i helgen. I brist på traditionella veikkaushattar köptes hon en egen mera Mimmi Piggaktig sådan och Edit fick överlämna den till henne i en spontan ceremoni i Åbo hamn.
 
 
Holland blev ju Europamästare som vi alla vet. Vem hade trott det? Ett fantastiskt EM var det och jag håller fast vid att damfotbollen kommit över sin pubertet. Ingen som har någon form av vett och allmänbildning kan mera säga att internationell damfotboll inte är en seriös elitidrottsform, som dessutom lockar fram urkrafter och känslor som bara fotboll kan hos kvinna och man.
 
Jag hade faktiskt bestämt mig för att gå in för 3-2-3-2 i min allstarsuppställning redan före SVT kom med sin trebackslinje. Trots att några spelare är de samma är detta alltså mitt allstarslag. Vi har ju sett samma matcher så...
 
Målvakt: Manuela Zinsberger (Österrike)
Trebackslinje: Lucy Bronze (England), Steph Houghton (England), Simone Boye Sörensen (Danmark)
Centralt mittfält: Sherida Spitse (Holland), Jill Scott (England)
Offensivt mittfält/wingers+ nr 10: Shanice Van de Sanden (Holland), Pernille Harder (Danmark), Lieke Martens (Holland)
Forwards: Jodie Taylor (England), Vivianne Niedema (Holland)
 
Vissa ser vi mer mellan fingrarna med än andra, men till exempel Jill Scott märktes mest då hon inte spelade...
Tränaren och några avbytare kommer vid senare tillfällen. Nu fick jag mera jobb och måste fungera direkt!
Aj jo. Till sist. Jag är helt enig med UEFA och de flesta TV experter. Dessa tu är de bästa spelarna i denna turnering. Lieke Martens och Pernille Harder. Hoppas folk förstår att uppskatta dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0