Effektiv morgon och brakförlust i Eckerö

Vi kan säga att lördagen varit effektiv. Före klockan 11 i förmiddags hade jag haft två spelarmöten och skrivit på avtal för 2018 med både Sydney (hemma hos oss) och Bri (hemma hos henne) samt sålt Landrovern (Fru Kickan höll möte med köparen och hans fru samtidigt som jag hade möte med Sydney, de inne och vi ute men då och då sprang jag ifrån och skrev på lite bilpapper). Dessutom hann jag skriva ett hotelsebrev och skicka till Österrike och ett annat då jag gick igenom vad vårt klädavtal riktigt säger. Vi verkar ha 2-3 veckors leveranstid på våra beställningar läste jag. Det var rackarn!
 
Sen blev det att åka med decimerat lag till Eckerö. Lag Virta bestod i år av Edit, Fru Kickan+ Blobben och mig. Emilia och Rufus hade arbetsförhinder och Linda som vi litade på var krasslig och fick bli hemma och sova. I natt har hon sin sista taxigig. Redan tisdag morgon bär det av till San Diego för hennes del.
 
Våra motståndare, hemmalaget Lag Teelander hade i sin tur utökats med en lagmedlem sedan förra årets Familjekamp hos oss och på Vikingavallen. Som hemmalag valde de grenar och så klart vann de stort. Ännu i inledningsgrenen såg det lovande ut för oss. Det var fråga om spjutkastning och jag fick till en liten snedträff som dock slutade lyckligt i och med att växthuset på gräsmattan hölls intakt. Kastet blev i alla fall dagens längsta och Lag Virta vann första grenen. Även den andra grenen, bollkastning gick hyfsat, men sen barkade det. Precisionssågning, vedstapling och gruppskidning på gräs slutade inte i katastrof, men i förlust för oss. I det samma bestämde jag att Kampen görs om nästa år, hemma hos oss! Linda, Emilia och Rufus ska vara med och även en gren som Blobben kan vinna kommer då att finnas på programmet. För övrigt var dagen riktigt trevlig och det kändes nästan som om jag var en vanlig familjepappa. Två samtal från tränarstaben fick jag men jag tror att förberedelserna för matchen i morgon gick väl, trots att jag ej var där och trynade. Startelvan har jag sett på vår interna facebookgrupp och jag lever i tron att Kjelle har nycklarna. I morgon åker jag dit och fixar med bollar och grejer , samt städar omklädningsrummet då Herr Beeks inte är känd för sitt ordningssinne gällande sådant...
I morgon har Åland Unitedsupportrarna en cupkvartsfinal att se fram emot. Ser ni Torolf på bilden? Han kommer inte mera i år säger han. Jag hoppas han skojar. Dagens cupresultat förresten: HJK-Ilves 4-0, Wimma-GBK 0-8. Det blir alltså HJK borta nästa helg om vi vinner i morgon!
 
 
Eftersom jag inte mera har en Landrover och jag behöver bil i morgon, då det inte går att köpa ny före på måndag, körde Fru Kickan mig till Granvägen direkt från Eckerö. Där fick jag tillgång till Röda Bettan, Röd Bettans bil ni minns. tack Röd Bettan. Jag tror faktiskt jag hade den bilen senast då vi slog Honka... Må traditionen råda!
 
Snart spjutfinal! In God we trust!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0