"Drömmar är för färskingar"

"Drömmar är för färskingar" sa Filoktetes till Herkules i Disneyfilmen om den senare. Drömmar är bara naiva säger jag efter kvartsfinalen på WHA. Det blir mycket citat nu. Min gamle tränare Kale Rantanen valde under Mallorcaturneringen 1986 att hålla ett lagmöte ackompanjerad av gitarr... "We are out, but we are not down", sa han säkert 15 gånger under mötet. ÅU is out, but ÅU will hopefully not go down, säger jag i dag, 2017.
Den uppgivna Filoktetes, som sedan på slutet blir rörd då Herkules kallas "Filles Kille" är kanske ganska nära mig som filmpersonlighet. Jag hatar det, jag vet hur jobbigt det är, men att ge upp, det finns inte på kartan, egentligen...
 
 
På morgonen börjar Rufus gymnasiet, Linda har sin sista hela dag i Skandinavien före jul och Emilia förbereder sitt egna äventyr. Edit tror sig hålla på att bli sjuk, Fru Kickan och jag ska köpa bil och Usain Bolt har avtackats i London. Vad mera? Pressen var sällsynt ointresserad av Lisa Swanson på WHA och har ingen aning om att vi har en provspelare på plats i tre dagar. Skulle det ha hänt IFK Mariehamn? Knappast, men de ligger ju mitt i tabellen och har fallit ur cupen... Väntas nu, precis som vi då....
 
Drömmen blev bara till skit igen, likt Camilla Richardssons hinderlopp. En orsak att finnas kvar då... Snart ska jag på civiljobb....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0