Att vara med fast man inte är med

Dit for dom.... Laget for med Vikingline och jag stod och tittade på. Jo, jag var i hamnen och såg att de kom iväg. Det gjorde det lite lättare för mig och mitt sinne. För laget i sig tror jag inte att det påverkade något negativt i alla fall så vi behöver inte säga win win, utan kanske mera en no lose situation.
 
I morse var jag med på träningarna också och fick faktiskt lägga ut koner. Nästan som då jag var tränare kändes det. Jag gör allt för att känna mig delaktig. Jag är van vid att barnen inte är här och har strategier för att känna att jag är med dem fast de inte vet det, eller troligen ens bryr sig. Det samma gäller nu med laget. Det finns hopp om att kunna se matchen i morgon förresten. Jag ringde till Opa i Uleåborg. Han sade att de har en kille som försöker streama om det inte regnar. Adressen till streamen visste dock inte Opa, då han ju var i färd med att hämta de där jäva korvarna och nånslags sponsorpriser, som han sade. Han lovade mig dock en länk som skulle skickas så jag kan presentera en som en adress där man antingen ser matchen eller så ej... Fair enough.
 
Då jag ringde Opa svarade han utan att presentera sig med "Terve" och då samtalet avslutades sa han "Pärjäile"... Det är ett skönt litet broder/systerskap vi har inom sportchefs/lagledarkåren här i Damernas Liga. Jag talar med just den här mannen 3-4 gånger per år, men jag visste precis vad han menade med de där jävla korvarna och hur han troligen håller på och springer sig kollig dagen före hemmamatch. Ännu en glömd och mer eller, som de nog är, mindre förtryckt subgrupp i samhället...
Lisa är en annan som är med fast hon inte är med. Hon blev ju utvisad och är avstängd i morgon. Med på resan är hon dock så hon kan bekanta sig lite mer med laget hon ska spela i, bara hon får... I morgon klockan 17 är det avspark i Uleåborg och om det inte regnar och Opa har skickat länken kanske man kan sitta och titta då... Annars blir det som senast och FBFs liverapportering samt Kjelles sms håller åtminstone mig på kartan. Hoppas på det tidigare faktiskt. Både för min skull och för... Ja, alla som nu vill se det hela.
 
 
I dag har jag dessutom umgåtts med min son. Dra mig baklänges! Eller det var precis vad jag gjorde med honom då vi dammade mattor. Han meddelade att han aldrig kommer att ha mattor då han bor själv. Jag å min sida visste inte att vi ens hade mattor, så jag vet inte vem av oss som var klyftigare.
 
Edit vill göra radio. Till slut kom hon fram till att hon gör ett program själv och sedan får jag göra ett. Vi gjorde för någon vecka sedan ett eget avsnitt tillsammans och då pratade vi bland annat om "Meningen med livet" samt spelade Despacito...
 
I butiken i dag smög det omkring en massa människor vid ölhyllorna de nickade åt varandra och såg ut som om de hade en gemensam hemlighet. Jannik visade sig vare en av smygarna. Han tittade även på mig och undrade om vi också skulle ses i kväll. Tydligen engagerar Steves och Johannas fest många människor. Jag ska titta in i kväll jo. 2-3 timmar ska jag stanna eftersom jag behövs på annat håll. I fjol skulle jag också stanna en stund och kom hem vid 5 halv 6 på morgonen. I dag ska jag vara hemma före Rufus och i morgon är det matchdag. Dessutom har jag lovar skypa med Linda i helgen....
Kjelle som leder trupperna på Uleåborgsresan dök upp i hamnen med en Barcelonajacka. Den direkta tolkningen blev att Barca snabbt kunnat kompensera försäljningen av Neymar med en annan likvärdig spelare. Kjelle själv kommenterade inte det vidare, men talade om Franks på färjan, så han verkar ju ha fått någonslags kontrakt i alla fall...
 
 
Fru Kickan städar och poängterar hela tiden att hon egentligen inte ska det. Då jag undrade varför hon då gör det svarade hon bara att det är dammigt... Då jag undrade varför inte jag kan städa i så fall svarade hon inget, utan ökade takten och precis nu ses hon passera i korridoren med riktning toaletten med en trasa av något slag i näven. Fascinerande...
 
Sen såg jag i tidningen att en hel del av mina kolleger i skolan satsar på att fortbilda sig. Jag vet att de flesta just nu är på Silverskär och att jag också borde ha varit där, precis som jag borde vara på väg till Uleåborg. Sen stod det också att en matematiklärare ska till Grekland, en gymnastiklärare till Rhodos (visst?) att någon ska till Storbritannien och nån till Malta. Låter roligt minsann... Det jag bara funderar över är vart jag borde resa för att bli en bättre lärare... Och framför allt, hur bra ska den kursen jag går på vara för att den ska kompensera det jobb som blir ogjort då jag är borta... Eller det som måste göras före och efter närmare bestämt... Stonehenge? Det vore nåt... En lektion om Stonehenge kunde jag få till genom att åka dit, säkert...
 
För att säga som det är skulle jag helst bli schemalagd att kolla på mina kollegers undervisning i vårt eget hus. Där tror jag att jag skulle lära mig bäst, så här konkret i alla fall.... Men vi är ju olika allihop, så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0