Efter kycklingklubba

Kycklingklubba, eller -klubbor kanske vi borde säga, bjöd Mat-Inger på i dag. Som vanligt vill jag säga att vi för min del kunde ha detta varje dag! Bra så? Tack.
 
Morgonens simsträcka ökades planenligt till 900 meter för att på torsdagen antingen hållas vid samma, eller så gå upp till "normala" 1000. Simbassängen var tommare än vanligt, men kompenserades av att bastun i sin tur var mer fylld med seniormedborgare än vad som varit kutym. I dag fick vi njuta av att höra om hur en över 80 åring meddelade att läkaren befallt honom att fortsätta äta mycket kött och fet korv för att inte bli sjuk. Samme läkare, som enligt den samlade skaran varit en sann hedersman har nu tyvärr avlidit av cancer. Över 80 åringen meddelade att han själv haft cancer 3 gånger, men inte riktigt fås av daga. Hans hustru däremot är nog på gång hon, sade han. Dock var det liten glädje med kontrollerna i Åbo då han ju kunde köpa lite whisky på färjan.
 
Bastusällskapet var också eniga om att det varit en rysligt dålig lastbilschaufför i Stockholm på lördagen och att det regnat så helvitte i Lemland. Väderkvickt kunde jag sedan i duschen konstatera att man på Åland är väldigt förhandsinställd på att folk österifrån är smutsiga. "Duscha före simning, Shower before swimming, Peseydy ennen uimista" står det på skylten. Man utgår alltså från att det räcker med att svensk- och engelskspråkiga lite duschar av sig medan de finskspråkiga uttryckligen måste tvätta sig. Ja ja. Jag är ingen expert på simhallar. Jag bara simmar i dem, och duschar på tre språk.
Här får Fru Kickan se bevis på att jag faktiskt var på ÅUs vårmöte i går kväll. Jag sitter i den färggranna blå t-skjortan ni ser. Under mötets två timmar kom vi fram till att vi får byta hemort till Mariehamn och att IFK Mariehamn ska kalla till ett möte för ägarföreningarna där de ska fundera på saker ingen av dem någonsin funderat på då vi bett dem från ÅUs sida. Men om IFK Mariehamn föreslår någonting, då är det viktigt. Bra att mötet blir av, tror jag... Sen hörde jag också att midsommarkronorna börjar bli klara... Bara att löva och få upp stången då. Bara vi först hinner hem från Kokkola!
 
 
Rätt fullt pådrag här på jobbet är det också. I dag ska vi introduceras i pulsträning. Pernilla Hjärne, som antagligen är lika skrikig som hon den där som gal som full hals i simhallen på morgnarna, ska lära oss hur vi får upp pulsen på samma sätt som eleverna förväntas göra det. Jag är spänd och förundrad över hur det ska gå... Dock torde det vara lättare än då jag skulle kolla min ansträngningsastma vid allergisjukhuset i Helsingfors i 13 års åldern. Jag sprang upp och ner för en backe och det slutade med att man sade till mig att det nog inte är nån fara om jag har ansträngningsastma eftersom jag inte blir ansträngd. I dag kommer nog astman bara av att knyta skorna, så på det sättet kanske inte ens Pernilla behöver skrika. Craig är rädd för henne har han sagt vid en par tillfällen.
 
På tal om Craig så håller han i dag den sista träningen före Maiju är hemma. Eftersom jag ändå är på plats i och med att vårt kollegiemöte i samband med pulsträningen ska hållas på Vikingahallen, blir det lite sökt om jag inte går över till planen direkt då vi är klara. I så fall skulle jag igen, Fru Kickan komma efter klockan 18. Går det för sig? I morgon tränar ÅU inte alls och på torsdag är det matchförberedande övningar. I går var jag inne på planen med självaste Bosse, som ville ha hjälp med att informera Craig om att Maijus bil ska få sommardäck i dag. Jag såg en fin syn då i samma veva. Jag såg Isabella Mattsson iklädd fotbollsskor träna med laget. Alltid lite att leva längre för.
 
Emilia mår som en kratta vad jag förstår. Hoppas hon kan jobba i morgon. Rufus glider omkring och ser nöjd ut, så jag antar att han mår väl. Edit ska dansa och jag hoppas Fru Kickan har koll på det. Sen ska jag försöka ha koll på henne och alla andra. Linda hörde av sig och undrade varför korna i mitt klassrum ligger på rygg. Alltid något att fråga sin far från andra sidan Jorden.
I kväll är det Danmark-Finland. Danielsson lär vara magsjuk och Heroum småskadad. Emma spelar säkert dock, likt mot Polen förra veckan. Klockan 20 är det avspark. Osäkert om det finns live stream, men om det finns, då lär jag försöka beskåda det hela. Sedan klockan 21.45 som vanligt, YLEs variant av herrarnas Champions League. I kväll Juventus-Barcelona. Magister Sviberg! Fäst säkerhetsbältet!
 
 
Serien om drottning Victoria får jag försöka lägga in på torsdagkvällar från Arenan då... Eller, nu ska vi ju till Vanda, men nån gång i alla fall, någonstans....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0