Ett rop innan eventuell radioskugga

Natten börjar tränga på. Snart bär det iväg på ledningsgruppsmöte, följt av fem lektioner och sedan Djurviksamarbetsövningsvistelse i ett dygn med 7A. Känslor. Visserligen blandade, men dock känslor, visade barnen i dag då jag presenterade upplägget samt mina personligen uttagna stug- och arbetsgrupper. I morgon kväll ska de testa mig. Inte för att någon sagt det, men de tror alltid att de är tuffare och smartare än jag. Själv är jag i alla fall övertygad om att jag är tuffare och smartare än de alla tillsammans och om jag åtminstone tror det även efteråt, då är allt som det ska och ett hopp om ett nytt lyckat treårsprojekt kan hållas vid liv.
 
Som jag tidigare redogjort blir det bråttom sen från Djurvik, eftersom vi är i skolan igen vid 15 tiden på torsdag och lagfotograferingen ska dra igång 15.45, med matchförberedande träning direkt därpå. I samma svep hoppas jag att någon tagit Edit till sin träning, samt varit med och besiktigat Land Rovern, eftersom jag har lovat hämta hem Edit från fotbollen. Kvällslufs behöver jag få till och sedan undrar jag vad jag ska säga för att slippa ha möte med bulgariske agenten sent på natten...
 
Fredagen blir sex skollektioner följt av match i övre slutserien av Damernas Liga och sedan umgänge med familjen och de som umgås med familjen. Nästa gång jag är hemma ordentligt blir alltså på lördag morgon, typ... Jag vet att jag räknat upp allt detta tidigare redan, men det är bara för repetition, så jag håller mig själv och förhoppningsvis Fru Kickan informerad om var jag är och även lite vad jag gör...
 
Craig kom idag till skolan och vi hade ett uppbyggande möte i lasagnens tecken. Sen nämnde vi nåt om Ria Öling också... Edit hann till dansen och befann sig sedan på WHA då jag kom dit efter att ha gasat från Bengtsböle, där laget tränat på att inte krocka med Richards koner.
 
På WHA fick vi sedan vara med om att Edit nu tangerat mitt målrekord inne på huvudarenan. Edit har alltså gjort lika många mål i spelade matcher på WHA, eller Idrottsparken som det hette då jag spelade, som jag. Hennes blå lag besegrade gula laget med sammanlagda siffror 3-1 och Edit stod alltså för ett av målen. Precis som Pappa då det bekom sig sköt hon ett långskott som hamnade i nät. Sen stannade vi kvar och såg IFK Mariehamns herrar mödosamt klara 12-12 mot DUV och förlora på straffar.
Här rycker Edit ifrån försvaret för att sedan avfyra högersläggan som ledde till 3-0. Alla drygt 1000 i publiken önskas för övrigt hjärtligt välkomna tillbaka till WHA på fredag då Åland United möter TPS klockan 18.30!
 
 
Folk har gång på gång bett mig analysera Finland-Kosovo från i går. Jag vet inte... Analysen jag gör är att Finland inte kan bättre än vad som visades i går. Jag är ledsen, men inte är det nån skillnad om vi har Hasse Backe eller Mixu Paatelainen som ritar pilar. Rive Kanerva hade något på gång i sitt mellanspel, men Gud vet om det skulle bära i längre loppet heller. Finska uttrycket "väritön, hajuton ja mauton" beskriver tyvärr Finlands herrlandslag just nu. Snälla damer. Sköt nu ni om att vi kommer ihåg 2016 utan att få nippor. Portugal och Spanien finns kvar att bekämpa om en liten tid...
 
Nu bara en liten inför matchtext redan i tisdagskvällen så jag sedan kan vara lärare i ett dygn utan att ha allt för mycket ogjort...

Kommentarer
Postat av: Rösten från öster

Vi skall ju för tusan vara glada över att vi leder vår kvalgrupp. Moskva här kommer vi

Svar: https://www.youtube.com/watch?v=NvS351QKFV4
enligtvirta.blogg.se

2016-09-06 @ 21:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0