Tisdagspunkter

Tisdagen i stort, eller egentligen måndag kväll till tisdag kväll, men dock i stort.
 
Jag har sett mig kommentera och sedan hamna in i otaliga diskussioner och debatter på Facebook. Som jag konstaterade med 7A så är jag så gammal att jag tycker att skriva på Facebook är modernt. Lika roligt tyckte barnen det var, som då jag presenterade en gammal text som sade att greker är ett gäng kjolklädda bögar som uppfann demokratin, men glömde bort att använda sig av den. Jösses vad barnen skrattade, trots att det sedan kom i dagen att de inte alls förstod vad som var roligt med uttalandet, vilket ju var hela meningen att bevisa från min sida. Lite samma är det på facebook, där både överengagerade mammor, överlägsna ateister och även beskedliga och vettiga ateister, samt åländska språkpoliser har fått ta del av mina svador. Undrar om de, jag eller någon alls begriper vad som har sagts... Nu märker jag vad tiden går till då träningar ej finns på schemat. Eller, ja... Jobb finns ju, så inte vet jag hur det blir så här. Lite höga varv kanske...
Sådant här gör jag för min äldsta dotters skull. Ny vägning på kommande sa hon i går. Jag tror jag har gått upp i vikt jag. Muskler väger mer än fett säger de ju.
 
Elev P hade en mindre lysande dag i skolan. På samhällsläran sade han sig ha hamnat i en grop och under religionstimmen tyckte han att han hade pratat sig själv i diket. Eftersom jag håller med vet jag inte heller vad jag ska säga för att trösta... Det var en tisdag...
 
Fru Kickan har varit sjuk. Synd, då är det inte läge för mig att vara trött. Edit fördes till dans och hämtades från den samma. Där emellan var jag på kollegiemöte i skolan. Julia Tunturi hälsade även på mig under dagen. Vi hade en riktigt bra diskussion och nu vet jag så mycket mera. Det samma gör Maiju. Craig skickade i natt ett meddelande som påtalade att vi måste minnas att ingen spelare ser dålig ut på highlightvideos... Han har så rätt. Bra där, tack!
Jag fick ett infall och funderade på om jag skulle söka jobbet som Förbundstränare för damernas fotbollslag till Öspelen i sommar. Ett silver från 2005 och ett guld från 2007 har jag ju faktiskt då jag tänker efter. Tror ni jag kan coacha efter alla dessa år som assistent och sportchef med mera? Här på bilden möter Åland United Åland på Bengtsböle 2009. I den matchen assisterade jag ÅU. Borde man testa och se om man fick förtroende?
 
När kommer nyheter om Åland United 2017 då? Nästa vecka tänkte jag... Lite utvecklingssamtal och provplanering för skolan bara här på samma gång....

Kommentarer
Postat av: Torol Wikström

Hej Mikael!
Undertecknad tycker att du skall absolut söka jobbet som tränare för damlaget i fotboll till Öspelen som är i nästa år.
Mvh Torolf W

Svar: Va roligt. Då tar jag åsikten i beaktande :-)
enligtvirta.blogg.se

2016-10-12 @ 06:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0