Om jag vore en hund skulle jag vara död

Onsdagsmorgon glimmade. Jag tror jag hittade en knapp på Landrovern som gör att fönstret immar mindre... Hoppas jag har rätt och inte bara hade nybörjartur. Likväl fyllde Craig i går vatten i kylaren, före vi åkte hem från träningen. Inte illa på tre veckor minsann. Nå, jag lär mig, tror jag...
 
Facebook är ett rysligt PR redskap vid födelsedagar och sådant. Över 300 människor tycker det har varit på sin plats att skicka mig meddelanden och sedan några med telefon också. Tisdagsmorgonen inleddes med traditionell skönsång från barn och Fru Kickan. Även Linda deltog, lite efter att sången klingat ut, från San Diego och lät mig få prata med alla mina närmaste familjemedlemmar. Jo, Mamma och Pappa ringde också och sedan hela familjen Melleri på kvällen. Två par byxor fick jag att klämma mig i, en bok om Putin och en annan om Vilhelm Erövraren, några kokosbollar och förstås en hel hög med kalsonger och strumpor samt en kylskåpsmagnet. Inte illa... På kortet jag fick av Edit hade hon ritat Benny Brun, med hans överläppsfjun "för jag tycker ju om honom" sade hon. Dotter Lindas kort meddelade mig att jag vore död nu om jag vore en hund. Det är så sant det!
Trött hund redan före match. Observera Clark Kent, eller Anders Jansson tillsammans med Olivia nere i hörnet. Då Anders springer, tystnar djungeln, som vi brukar säga då han inte hör...
 
I dag står en hel del på spel igen. Mycket nior ska få veta varför de lever, eller i alla fall vad som finns omkring dem medan de gör just det. En hel massa Åland United arbete kunde jag redan ha gjort denna morgon om jag bara finge svar av dem jag frågar om lov att göra saker. Om jag har lärt mig något alls som Sportchef, så är det förståelse för att tjänstemannaarbete går långsamt, samt hur sällan folk tydligen läser sin e-post.
 
Det droppar föresten in kommentarer till min förra blogg. Keep them coming. Frågorna var seriöst ställda och era svar hjälper massor! Den mest förvånande kontakten kom från Victor, som blivit otrogen och bytt tidning. Kan man tänka sig?!
 
Victor här i skolan uppdaterade mig om veckans VM-kval. Att Finland spelar borta mot Island på torsdag visste jag, samt att vi möter Kroatien hemma på Edits födelsedag. Nu vet jag även att England spelar på lördag och tisdag. Sen spelas det väl mycket annat också, bland annat U17 flickornas VM. Den turneringen sänder de på Eurosport om någon inte visste.
 
Mat-Inger serverade grönsaksbiffar på min födelsedag. I dag ska det bli skaldjur... Sköldpadda då eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0